این شکایت روز شنبه 13 خردادماه در دادسرای عمومی تهران به ثبت رسید.با وجود اعلام شکایت کاسپینی ها از رئیس کل بانک مرکزی، روز گذشته مدیرکل نظارت بر بانکها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی به خبرگزاری ایرنا گفت: بانک مرکزی حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما همیشه مظلوم بوده است؛ برای مقابله با این اقدامها مکاتبات عدیده و گوناگونی داشته است اما نیروی قهریهای برای برخورد ندارد.
کافی است مردم به سامانه بانک مرکزی مراجعه کنند و ببینند نامی از این تعاونی وجود دارد یا خیر.عباس کمرئی افزود:درباره این تعاونی و مباحث مربوط به آن نیز بهاندازه کافی مکاتبات انجامشده است و مشغول رایزنی هستیم.وی تأکید کرد: هر تغییر تابلو، ادغام و نظایر آن از طریق روابط عمومی بانک مرکزی اطلاعرسانی میشود و با توجه به گسترش دسترسی به اینترنت در کشور و نیز وجود شبکههای مجازی از مردم میخواهیم که این اخبار را از مرجع آن یعنی بانک مرکزی پیگیری کنند. مدیرکل نظارت بر بانکها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی تصریح کرد:اگر در آن مقطع اصلاً کاسپین ایجاد نمیشد، چون این تعاونیها مجوزی از بانک مرکزی نداشتند سپردهگذاران باید از طریق مراجع قضایی شکایت میکردند.
کمرئی افزود: روند نقلوانتقال داراییهای این تعاونیها به موسسه جدید موضوعی پیچیده است زیرا سپردهها و داراییها باید بهدقت رصد و شناسایی شود و گاهی داراییها یا تسهیلات پرداختشده، کیفیت لازم را ندارد.درباره قیمتگذاری داراییهای این تعاونیها نیز باید گفت که این موضوع ارتباطی به بانک مرکزی ندارد و هیئتهای تصفیه با همکاری مرجع قضایی در این زمینه تصمیم میگیرند.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396، کدخبر: 479614، www.alef.ir