پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از سواحل مکران به عنوان سواحل استرتژیک ایران نام برد و گفت: این سواحل توانسته سهم عظیمی در شکوفایی اقتصاد استان داشته باشد.

شعار سال: جمشیدنژاد افزود: به فعلیت رساندن این سواحل نیازمند ورود سرمایه گذاران و تعامل دستگاه های مختلف متولی است.

وی اظهار کرد: سواحل مکران از هر جهت برای ایران دارای اهمیت است بگونه ای که رهبر معظم انقلاب برای توسعه این سواحل تاکید ویزه ای داشته اند.

معاون استاندار در ادامه بیان کرد: نباید به گونه ای رفتار کنیم که باعث دوری سرمایه‌گذران از استان بخصوص سرمایه گذارانی که در سواحل استان سرمایه گذاری می کنند بشویم.

جمشیدنژاد اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها باید توسعه سواحل مکران را جدی بگیرند و برای نقش آفرینی در این عرصه کوتاهی نکنند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما برای سرمایه‌گذاری در سواحل مکران این است که بیشتر سرمایه‌گذاری به سمت تولید و ترانزیت سوق داده شود.

وی گفت: برای تحقق اهداف مدنظر در بنادر و سواحل استان باید اقتصادی درون ‌زا و علمی را با اتکا به نیروها و متخصصان بومی شکل داد.

وی افزود: بيش از 90 درصد تجارت جهاني از طريق حمل و نقل دريايي انجام مي شود و در ايران نيز به دليل وجود دسترسي مناسب به آب هاي آزاد و اقيانوسي هم اينک بيش از 93 درصد حمل و نقل و تجارت در کشور از طريق دريا انجام مي شود.

وی اظهار کرد: چابهار دارای موقعیت استثنایی و ویژه می باشد چرا که دسترسی به آبهای آزاد هم برای کشور ما و برخی کشورها فقط از طریق این استان و شهرستان چابهار امکان پذیر است.

معاون استاندار بیان کرد: برای پیشرفت و جهش منطقه و رسیدن این بندر به جایگاه واقعی و استاندارد ملی بایستی از همه ی امکانات و ظرفیت های موجود بهره گرفت.

جمشیدنژاد خاطرنشان کرد: توسعه ی اسکله ها و حمل و نقل دریایی و همچنین ایجاد فرودگاه گردشگری و توریستی از جمله ضروریات و زیر ساخت های لازم این منطقه در راستای توسعه ملی می باشد.

وی در ادامه توسعه راه آهن و همچنین خطوط هوایی و دریایی را از جمله محورهای اصلی عنوان کرد که با نگاهی ویژه به طور جداگانه مورد توجه قرار گرفته و به سمت و سوی اجرایی نمودن پیش رود.

جمشیدنژاد در ادامه افزود: سرمایه گذاران بازوی توانمند دولت می باشند و دولت به تنهایی و بدون فعال کردن بخش خصوصی جهت توسعه ی منطقه نمی تواند موفق عمل نماید لذا باید با تسهیل قانون افق روشنی را برای سرمایه گذاران ترسیم کرد.

وی تاکید کرد: تمامی طرح ها و پروژه های دستگاهه ای اجرایی بایستی بر اساس طرح مطالعاتی دقیق در منطقه انجام گیرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396، کد مطلب: 963-4984-5 :www. isna. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین