پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
مدیر جهادكشاوری شهرستان محمودآباد گفت: کشاورزان نسبت به بیمه محصول برنج اقدام کنند.

شعار سال: احمد صادقی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری كلاس های آموزشی ترویجی در زمینه عملیات زراعی در مرحله داشت برنج در روستاهای تحت پوشش این شهرستان گفت: مهم ترین عوامل در این مرحله رشدی گیاه برنج، مصرف صحیح كود سرک با توجه به ارقام مختلف برنج همچنین میزان آب و نحوه آبیاری است.

وی افزود: برای برنج طارم كه عمدتاً رقم كشت منطقه ای است مقدار تقریبی کود مورد نیاز شامل۱۵۰۰ كیلوگرم اوره، ۱۰۰ كیلوگرم فسفات و 50 كیلوگرم پتاس است كه كل كود فسفات به همراه یك سوم كود اوره همچنین یک سوم کود پتاس با مدیریت تقسیط در مرحله پایه (قبل از کاشت) یک سوم اوره و یک سوم پتاس در زمان وجین و باقی مانده کود هنگام تشكیل خوشه مصرف می شود.

مدیر جهادكشاوری شهرستان محمودآباد درباره مدیریت آبیاری در زمین اصلی اظهار کرد: غرقاب بودن مزارع شالیزاری ۱۵ تا ۲۰ روز ضروری بوده و بعد از آن آبیاری متناوب تا مشاهده ترک مویی برای خروج گازهای مضر از زمین الزامی است و وجود آب در زمان گلدهی در زیر بوته ها تاكید می شود.

صادقی با اشاره به مراحل زندگی كرم ساقه خوار برنج تصریح کرد: مبارزه با نسل اول در نشاهای بالای ۲۰ روز با استفاده از دیازینون گرانول ۱۰ درصد به میزان ۱۵ كیلوگرم، دیازینون ۵ درصد ۲۰ کیلوگرم ، ریجنت ۲/. درصد ۲۰ کیلوگرم و پادان ۴درصد ۲۰ کیلوگرم در هكتار توصیه می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اهمیت بیمه مزارع شالیزاری و زمان محدود و باقی مانده آن، کشاورزان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی به ویژه بیمه برنج هرچه سریع تر اقدام کنند تا در زمان احتمال وقوع خسارت از مزایای صندوق بیمه و پرداخت غرامت برخوردار شوند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396، کد مطلب: 963-11214-5:www. isna. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین