پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
شهرستان ماهنشان دارای جاذبه‌های طبیعی بکری است که گویی بهشت در نقطه نقطه آن نقاشی شده است که منطقه «قارقالان» یکی از زیباترین این مناطق است.

شعار سال: این روزها شهرستان ماهنشان چشم‌نواز و روح‌نواز طبیعت‌گردانی است که پای نشاط و لطافت را در این دیار سبز گذاشته‌اند تا خاطراتی جدید از این نقطه از استان زنجان در آلبوم خود ثبت کنند.

طبیعتی که نه فقط با وجود گیاهان سرسبز و گونه‌های متنوع بلکه با وجود سیاه چادرهای عشایر نقشی از زندگی ساده و صادقانه را ساخته است.

این شهرستان شهره است به داشتن طبیعت زیبایی که چشم همگان با دیدن جای جای آن دچار بهت و حیرت دلپذیری می‌شود، آب و هوای بکر آن موجب شده بر جاذبه‌های این منطقه افزوده شود.

به جرأت می‌توان گفت، که ماهنشان منقطه بسیار بکری برای ایرانگردان و ماجراجویانی است که وقتی هوای طبیعت به سرشان بزند،‌ کوله‌های اراده را محکم بر کمر بسته و راهی می‌شوند، راهی آٰفریدن رویدادهای جدید در زندگی خود...

بهترین زمان برای سفر به ماهنشان خردادماه و اوایل تابستان است، گیاهان دارویی، گل‌های تازه شکفته و لاله‌های واژگونی که گویی به طبیعت‌گردان لبخند می‌زنند، همه نشان از طبیعت بکر ماهنشان بوده و کوه‌های رنگی که بهشتی رنگین در زمین نگاشته است.

نقطه به نقطه شهرستان ماهنشان از این روزها همچون دفترچه نقاشی کودکی است که زیبایی‌های طبیعی و انسانی در کنار هم طراحی شده است، زیبایی‌های انسانی که در قالب سیاه چادرهای عشایر در ییلاقات این منطقه و دام‌هایی که مشغول چرا هستند، نقش بسته است.

*طبیعت زیبای قارقالان

«قارقالان» یکی از مناطق ییلاقی و زیبای شهرستان ماهنشان به شمار می‌رود که این منطقه کوهستانی در روستای «علم‌کندی» واقع شده است.

«قارقالان» منطقه‌ای است که برف‌های دائمی آن سالانه طبیعت‌گردان زیادی را به تماشا می‌کشد، چرا که نیمی از سال را پوشیده از مرواریدهای سفید رنگی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد.

منطقه «قارقالان» همیشه بهاری بوده و کوه‌ها و دامنه‌های سرسبزی دارد که علاقمندان به طبیعت هرگز از تماشای آن سیر نخواهند شد، این منطقه جزو زیباترین مناطق استان زنجان محسوب می‌شود.

وجود جویبارها و چشمه‌های فراوان، مسیری مملو از گل و گیاه و انواع گیاهان دارویی مانند کاکوتی، چای کوهی(توکلوجه) گل‌پر، پونه و بیش از همه ریواس‌ها «قارقالان» را به یک سرزمین شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.

بهار طبیعت «قارقالان» تازه در خردادماه آغاز می‌شود، چرا که نیمی از سال با وجود برف در خواب بوده و فصل شکفته شدنش در اواخر بهار فرا می‌رسد و تابستانی زیبا را برای کوله‌گردی‌ها می‌سازد.

پس از طی ساعت‌ها پیاده‌روی از روستای «پری» و «علم‌کندی» به کوه‌های «قارقالان» خواهی رسید، همراهی روستاییان با گردشگران و راهنمایی آنها خود مثال‌زدنی است.

هوای خنک و معتدل منطقه ییلاقات «علم‌کندی و قارقالان» موجب شده که مقصد کوچ عشایر از استان‌های همجوار و مناطق مختلف استان زنجان باشد.

همراهی با بومیان در جشن تابستانشان بسیار دیدنی خواهد بود، اهالی این منطقه پس از گذراندن چندین ماه فصل سرما، تابستان زیبا و ییلاقی خود را در ستایش موهبت الهی جشن گرفته و شکرگزار نعمت‌های بی‌کران خالق زیبایی‌ها می‌شوند.

کوه‌هایی که نمادی از بهاری است که یک فصل دیرتر بهاری و سرسبز می‌شوند و بیشتر از زمستان ما زمستانی‌اند!!!

امیدوار هستیم، مسؤولان در راستای معرفی چنین جاذبه‌هایی بکری که شاید خیلی‌ها اسم آن را نشنیده‌اند، گامی محکم‌تر برداشته تا هدف رونق صنعت گردشگری در استان زنجان با معرفی چنین مجموعه‌های بی‌نظیری محقق شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۳۲۲۰۰۰۷۹۱:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین