پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران آسمان است که در این راستا برنامه ریزی برای شناسایی نقاط مناسب برای گردشگری شب در زنجان آغاز شده است.

شعار سال: یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان،گفت: جاذبه‌های تاریخی در شب یکی از ظرفیت‌های گردشگری است از این رو تلاش می‌کنیم تا از این فرصت استفاده بهینه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه عکاسی مدیون علم نجوم است، گفت: جشنواره عکاسی توان فرصتی برای تلفیق طبیعت با نجوم است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرهای ایران گردشگری با غروب آفتاب تعطیل می شود، ادامه داد: بسیاری از کشورها بهانه‌هایی را برای سفر گردشگران به شهرهایشان ایجاد می کنند و بسیاری از آنان از آسمان شب و زیبایی‌های آن برای جذب گردشگر بهره مند می شوند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه عکاسی دانشی است که سهم آسمان آن بیشتر است، گفت: آثار عکاسی از بناهای تاریخی و اماکن قدیمی اگر با آسمان ترکیب شود زیبایی دوچندانی خواهد داشت.

رحمتی با یادآوری اینکه زیبایی های بسیاری در آسمان نهفته است که بشر از آن غافل است، افزود: عظمت کهکشان و آسمان حقارت انسان را به رخش می کشد.

وی به مقوله گردشگری در شب و شناسایی مناطقی در استان زنجان برای این موضوع اشاره کرد و گفت: مناطقی برای گردشگری در شب انتخاب می شود که در آن آسمان از شفافیت کافی برخوردار باشد و عکاسان به راحتی بتوانند تصاویر زیبایی را خلق کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: هفتمین کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین المللی جهان در شب دوم تا چهارم اسفندماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

به گفته این مقام مسئول آسمان در شب در قالب کتابچه چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 23 دی 96، کد مطلب: 581228: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
وقتی تو ایران ظرفیت های استانی در زمینه گردشگری به خوبی شناسایی بشه بخش بزرگی از سرمایه های استان برای تامین مالی به وجود میاد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
منظور ایشان همان عکاسی long exposure هست ، این عکاسی نیازمند مکان هایی با آبودگی نوری کم است و در هرجایی قابل اجرا نیست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین