پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان با اشاره به افزایش گردشگران خارجی و بازدید شش هزار و ۵۰۰ نفر آنها از گنبد سلطانیه گفت: جشنواره روستا در زنجان برگزار می‌شود.

شعار سال: یحیی رحمتی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری با بیان اینکه اهداف سازمان در حوزه اشتغال صنایع دستی کشور 70 هزار و 100 نفر است، اظهار داشت: هنوز برش استانی مشخص نشده و سهمیه استان معلوم نیست و در حال اقدام است.در سال 95 تعداد گردشگران خارجی که از گنبد سلطانیه بازدید کردند شش هزار و 500 نفر بود و این در حالی است که در سال 91 فقط 986 گردشگر از گنبد سلطانیه بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه افزایش گردشگر سبب افزایش رونق در استان می‌شود، تصریح کرد: در سال 89 فقط 18 نفر صنعتگر مس وجود داشت ولی امروزه بیش از 650 صنعتگر مس در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته مکان‌های اقامتی استان با مشکل مواجه بودند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به‌دلیل کمبود گردشگر و مسافر مکان‌های اقامتی با مشکل مواجه بودند و بیشترین زمانی که تخت‌های استان اشغال شده بود توانسته بود 32 درصد از ظرفیت تخت‌ها را پر کند و این در حالی است که امروزه این رقم از مرز 60 درصد عبور کرده است. در جشنواره آش سال گذشته توانستیم سه میلیارد تومان صنایع دستی به فروش برسد و 140 تور مسافرتی وارد استان شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره گیلاس در اوایل تیرماه در روستای شیت و ولیدر گفت: خوشبختانه این جشنواره در حال تثبیت است و امسال برای نخستین‌بار از پنج کشور خارجی گردشگر به این روستاها آمده بود.

وی با اشاره به جشنواره اکو گفت: جشنواره اکو از دل جشنواره آش بیرون آمد و امسال سومین سال برگزاری آن انجام شد و با خود ایران 14 کشور در این جشنواره حضور داشتند و این در حالی است که جشنواره اکو امسال نسبت به دوره نخست با افزایش 400 درصدی شرکت‌کنندگان مواجه شده بود و استقبال از این جشنواره بی‌نظیر بود.

رحمتی با بیان اینکه جشنواره روستا امسال نخستین‌بار در استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: جشنواره روستا بعد از جشنواره آش در شهریورماه برگزار می‌شود و امسال این جشنواره به صورت استانی و در سال‌های آینده به صورت کشوری انجام می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 21 تیر 96 ، کد مطلب: 1462872:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین