پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از کشف بیش از ۴۵۰ سکه دوره سلجوقی و یک شمشیر هزاره دوم قبل از میلاد خبر داد و گفت: اصالت یا تقلبی بودن تابوت منقش به خط میخی کشف شده در طارم در دست بررسی است.
شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از کشف بیش از ۴۵۰ سکه دوره سلجوقی و یک شمشیر هزاره دوم قبل از میلاد خبر داد و گفت: اصالت یا تقلبی بودن تابوت منقش به خط میخی کشف شده در طارم در دست بررسی است.

یحیی رحمتی با اشاره به کشف اخیر تابوت سفالی منقش به خط میخی اظهار داشت: مدت‌ها در فضای مجازی خبر تابوت سفالی پخش شده بود که با بررسی‌های کارشناسان این سازمان همراه شد و سرانجام تیم یگان حفاظتی این سازمان در یک عملیات موفق توانست این تابوت سفالی را کشف و سارقان را دستیگر کند.

وی با اشاره به اینکه یک عدد مجسمه فلزی نیز از سوراخهای روی تابوت قابل رویت است افزود: به احتمال قوی این تابوت سفالی تقلبی باشد و نظر نهایی تا 24 ساعت آینده داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ابراز کرد: روی این تاپوت از نمادها و خط میخی فارسی باستان کپی‌برداری شده و نمادهایی همچون گل لوتوس و بزهای روبه‌روی هم که بیشتر در زمان هخامنشیان کاربرد داشت در آن حک شده است.

این مسئول گفت: این اثر به احتمال قوی اصالت تاریخی نداشته باشد و به احتمال خیلی قوی تقلبی باشد و کارشناسان ما در حال بررسی این اثر هستند و چون که این اثر از سفال است و دسترسی به داخل آن سخت است نیاز به بررسی زیادی دارد‌.

رحمتی به کشفیات اخیر اثرهای تاریخی در یک هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با کمک ماموران نیروی انتظامی بیش از 450 سکه دوره سلجوقی و یک شمشیر هزاره دوم قبل از میلاد در شهرستان‌های ابهر و خرمدره کشف شد و مراحل تحویل و جابه‌جایی این اشیا در دست اقدام است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1 آبان 1396، کدخبر: 1554014، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین