پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به جایگاه نخست زنجان در تولیدات فلزی کشور در رشته چاقوسازی، مس و ملیله افزود: در استان زنجان هنرمندان در ۴۶ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به جایگاه نخست زنجان در تولیدات فلزی کشور در رشته چاقوسازی، مس و ملیله افزود: در استان زنجان هنرمندان در ۴۶ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان امروز (25 بهمن) در سومین نشست تخصصی و مسابقه ملی نقش طراحی صنعتی در صنایع دستی، اظهار کرد: استان زنجان یکی از استان های فعال در حوزه صنایع دستی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست تولیدات فلزی کشور در رشته چاقوسازی، مس و ملیله را به خود اختصاص داده است، افزود: در استان زنجان هنرمندان در 46 رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول به تنوع تولیدات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: کشور ایران یکی از سه کشور مطرح در حوزه صنایع دستی مطرح است.

رحمتی با اشاره به پیشینیه استان زنجان در تولید ابزارآلات جنگی در گذشته افزود: چاقوی زنجان که در سطح جهان مطرح است تنها با یک کارکرد ارائه می‌شود و این در حالی است که در کشورهای دیگر چندین کارکرد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری اینکه هشت هزار نفر در دهه 60 در این استان در حوزه مسگری مشغول فعالیت بودند، خاطرنشان کرد: در سال 89 تنها 18 نفر تولید کننده مس در زنجان تولید کننده مس بود.

رحمتی از آماده سازی 2 کارگاه در حوزه صنایع مس خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارگاه ها برای 160 نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه افزود: طراحان صنایع دستی باید با شناخت نیازهای روز و آشنایی با دوره های تاریخی گذشته طراحی کنند چرا که هر یکی از این صنایع و تولیدات به عنوان شناسنامه برای نسل آینده شناخته می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1396، کدخبر: 593699، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
این یکی از هنر های زیبای مردم استان زنجان است و باید به عنوان یکی از صنایع دستی مهم ایران ثبت ملی شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین