پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۹۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت: در نشست وزرای امور خارجه اکو، حمایت این سازمان از تداوم برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو در زنجان مصوب شد.
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت: در نشست وزرای امور خارجه اکو، حمایت این سازمان از تداوم برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو در زنجان مصوب شد.

یحیی رحمتی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال با افزایش ۳۶ درصدی گردشگران به استان روبه‌رو بوده‌ایم، افزود: مقصد این مسافران صرفاً استان زنجان بوده است.

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره اکو منجر به این شد که زنجان در سطح کشور ازنظر برگزاری رویدادهای بین‌المللی و گردشگری به‌عنوان استان برتر انتخاب شود، اظهار کرد: هفته گذشته نیز دربند ۳۸ بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای عضو اکو، بر تشویق جهت برگزاری جشنواره اکو تأکید شده است که در نوع خود دستاورد بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان افزود: در بیست و سومین نشست وزرای امور خارجه اکو که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در بیست و هشتم فروردین ماه برگزار شد حمایت سازمان اکو از تداوم برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو در زنجان مصوب شد.

رحمتی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای اکو در سه دوره قبل موفقیت‌آمیز بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۱۶ گروه برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند. کشور ویتنام نیز اعلام آمادگی کرده اما حضورش در این جشنواره قطعی نشده است که در صورت حتمی شدن این موضوع، تعداد شرکت‌کنندگان به ۱۷ گروه خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان بابیان اینکه سفیر بلغارستان نیز در نخستین روز جشنواره بین‌المللی غذای اکو به طبخ غذا می‌پردازد، ادامه داد: افتتاحیه این مراسم در مرکز همایش‌های بین‌المللی انجمن مهرانه برگزار می‌شود. در این جشنواره ارائه غذاهای سنتی هر کشور به‌عنوان یک شناسنامه اجباری است. این جشنواره با همکاری مستقیم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و معاونت امور بین‌الملل برگزار می‌شود. همچنین شهرداری به‌عنوان یک تشکل متولی این امر خواهد بود.

وی عنوان کرد: از استان‌های دیگر نیز برای حضور در این جشنواره دعوت به‌عمل‌آمده که تاکنون حضور ۵ استان قطعی شده و این تعداد تا ۱۰ استان نیز قابلیت افزایش دارد. ازاین‌رو یکی از الزامات این جشنواره استفاده از لباس محلی است. همچنین جشن‌های ویژه‌ای در این روزهای به دلیل تقارن با اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان نیز در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، نمایشگاه ویژه‌ای حاوی محصولات تولیدشده در حوزه آشپزی شامل مس و ... خواهیم داشت و این روزها پیگیر طراحی بسته‌بندی خاص و جذاب هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4279298 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
باید حواسمان جمع باشد این سازمان های بین المللی برای عنوان های بشر دستانه جاسوسی و نفوذ انجام ندهند
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
جشنواره های غذا خیلی خوبه اما معلوما کشور های بزرگ از اونها سو استفاده سیاسی می کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین