پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
در این گزارش اتفاقات پایان فصل گذشته و نقل و انتقالات تیم قرمز پوش خوزستانی را مرور کرده ایم.
شعارسال: عملکرد و رویکرد مدیران باشگاه فولاد خوزستان را طی یادداشتی بررسی کرده ایم.

فصل نقل و انتقالات برای فولاد از همان روزهای پایانی فصل شروع شد. بررسی مختصر فصلی که گذشت:

دهم شدن تیم نعیم سعداوی در لیگ شانزدهم به هواداران این تیم اجازه فکر کردن به حضور دوباره نعیم با غیرت بر روی نیمکت تیم محبوبشان را نمی داد. سعداوی در تک فصلی که فولاد را در اختیار داشت نتوانست عملکرد خوبی را ارائه دهد. گرچه در برهه ای و با اضافه شدن ساسان انصاری به ترکیب سرخ های اهواز، شرایط به مراتب و تا پایان نیم فصل تغییر کرد و این تیم یکی از مهمترین و جدی ترین گزینه های کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود اما عملکردی ضعیف در جذب بازیکنان و رفع نشدن نیاز ها در پست های مختلف در فصل نقل و انتقالات زمستانی باعث شد که سعداوی نتواند تیم خوبی را برای ادامه راه ببندد. گرچه در همان زمان ها نیز، مدیریت باشگاه توانست بختیار رحمانی را به ترکیب تیم اضافه کند.

سیدسیروس در اندیشه جبران دوره کم فروغ نعیم

مشکلات سعداوی و تیمش در نیم فصل دوم تنها در جذب بازیکن نبود. فولاد خوزستان به شدت دچار حاشیه بود و اتفاقات عجیب و غریب در زمین مسابقه و اعتراضات شدید نعیم، باعث شد تا تیم نتواند عملکرد فنی خوبی را ارائه دهد. تیمی که در 8 دیدار پیاپی گل زده بود و با نتیجه 4-2 بر نفت تهران و 3-0 بر صنعت نفت آبادان پیروز شده بود، در 5 بازی ابتدایی نیم فصل دوم موفق نشد حتی یک بار نیز دروازه رقبایش را باز کند! این یعنی حاشیه و البته فرصت سوزی برخی بازیکنان و عملکرد ضعیف سعداوی.

سیدسیروس در اندیشه جبران دوره کم فروغ نعیم

فصل با دهم شدن نعیم پایان یافت. گزینه های زیادی در خصوص جایگزین سعداوی مطرح شد. یحیی گل محمدی، امیر قلعه نویی، عبدالله ویسی و سیدکوروش موسوی به نظر می رسید مهمترین گزینه های علیرضا اژدری زاده و هیئت مدیره باشگاه فولاد هستند. البته گزینه مهم دیگری نیز در میان بود و آن حسین فرکی بود. مسئله ای که به شدت مشخص بود، اختلاف نظر میان اعضای هیئت مدیره باشگاه در خصوص سرمربی جدید بود. اژدری زاده نیز در این میان نظر خود را داشت. اما یه یکباره شرایط تغییر یافت.

پس از اینکه اژدری زاده اعلام نمود مربی فردی خوزستانی است، تمام فکرهای به سمت سوی 2 گزینه رفت. سید کوروش موسوی و عبدالله ویسی. برخلاف تمام گمانه زنی های، خیلی زود سیدسیروس پورموسوی به عنوان سرمربی جدید فولاد معرفی شد. سرمربی خوشنام و خوش آتیه ای که در فصل بسیار سختش در لیگ شانزدهم، موفق شد عملکرد قابل قبولی را در استقلال خوزستان ارائه دهد.

حضور سیدسیروس پورموسوی

پورموسوی و حضور در فولاد همگان را به این فکر انداخت که او قطعا به دنبال جذب بایکنانی از استقلال خوزستان است. اینگونه بود اما این تمام تفکرات پورموسوی برای بازسازی فولاد نبود. به همین منظور شروع کار سیدسیروس با انجام تست گرفتن از بازیکنان تیم های پایه بود. اضافه کردن بازیکنان جوانی از آکادمی باشگاه فولاد که سال هاست زبان زد همه است، نقطه آغازینی بر درخشش فولاد در فصل نقل و انتقالات بود.

در حین انجام کارهای پورموسوی، مدیریت باشگاه نیز در صدد تمدید قرارداد بازیکنان تیم بود. مذاکرات با ایوب والی، یوسف وکیا، بختیار رحمانی، احمد عبدالله‌ زاده و عبدالله ناصری آغاز شد و به نظر می رسید این بازیکنان قصد ماندن در فولاد را دارند و نمی خواهند از اهواز بروند. در همین حین بود که طی خبری عجیب و البته ناراحت کننده برای فولادی ها، ساسان انصاری ستاره تیم راهی سپاهان شد. این موضوع پورموسوی را به تکاپو برای جذب مهاجمی جدید وادار کرد. در همین میان بود که شایعاتی در خصوص حضور رحیم زهیوی در فولاد منتشر شد.

تنها چند روز پس از این اتفاق، حضور محمد طیبی نیز تیتر اول خبرهای نقل و انتقالات فولاد شد. بنا به دلایلی مذاکرات با طیبی و زهیوی به بن بست خورد و محمد طیبی راهی پارس جنوبی شد. در حالی که مذاکرات فولاد با زهیوی نیز به بن بست خورده بود اما طی اقدامی، زهیوی به فولاد پیوست و به گونه ای، جایگزین ساسان از غیب آمد.

سیدسیروس در اندیشه جبران دوره کم فروغ نعیم

پیش از زهیوی، فولاد خرید بسیار خوب دیگری را هم داشت و حمید گلزاری، بازیکن تیم گل گهر سیرجان که در پست هافبک به کار گرفته می شود نیز به جمع شاگردان سیدسیروس اضافه شد. در ادامه نقل و انتقالات، ناصری و عبدالله زاده برای تمدید قرارداد با فولاد به توافق رسیدند اما خبری که چندان عجیب نیز به نظر نمی رسید، جدایی اسماعیل شریفات از خوزستان بود. شریفات که به نظر می رسید جایی در ترکیب پورموسوی ندارد به ذوب آهن پیوست. پس از شریفات، حمید بوحمدان نیز به تیم اصفهانی پیوست. پس از آن خرید های فولاد متوقف نشد، بلکه کار جذب بازیکنان جدید نیز سرعت گرفت. علی اصغر عاشوری (هافبک) از استقلال خوزستان، آرمان رمضانی (مهاجم) از مس رفسنجان، پیمان شیرزادی (مدافع) از استقلال خوزستان و سرانجام ایمان مبعلی نیز به فولاد پیوستند.

سیدسیروس در اندیشه جبران دوره کم فروغ نعیم

به علاوه، ایوب والی، یوسف وکیا و سینا مریدی نیز قراردادشان با فولاد را تمدید کردند.

اما هنوز نقل و انتقالات تابستانی برای پورموسوی به پایان نرسیده است. تمدید قرارداد بختیار رحمانی، جذب یک دروازه بان مطمئن مانند فرناندو خسوس و شاید سوشا مکانی، دیگر تفکرات کادرفنی فولاد است. در مورد دروازه بان فولاد این نکته را نیز باید گفت که به نظر می رسد وحید طالب لو و مهرداد طهماسبی جایی در تیم سید نخواهند داشت.

قطعا در لیگ هفدهم، فولادی متفاوت از فصل گذشته را شاهد خواهیم بود و حضور این کادرفنی در کنار بازیکنانی با کیفیت، موجب خواهد شد تا تیم ریشه دار خوزستانی، باز هم به عنوان یک تیم مدعی مطرح شود و برجذابیت های لیگ بیفزاید.

سیدسیروس در اندیشه جبران دوره کم فروغ نعیم

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت طرفداری، تاریخ انتشار 29 خرداد 96، کدخبر: -، www.tarafdari.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین