پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
جانشین سازمان بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر اساتید بسیجی در حوزه‌های مختلف متناسب با نیاز و مطالبات مقام معظم رهبری نقش‌آفرینی کردند گفت: بسیج اساتید آمادگی برطرف کردن مشکلات کشور به صورت علمی و تخصصی را دارد.

شعار سال: محمد مهدی نیازمند با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که بسیج اساتید و اساتید بسیجی را یک نعمت بزرگ خواندند اظهار داشت: بسیج اساتید با پیروی از الگوهایی مانند شهید چمران نخبگانی را پرورش داده تا به‌عنوان استادبسیجی با آموزش نسل‌های آینده کشور افرادی جهادی و انقلابی پرورش دهند.

جانشین سازمان بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه 31 خرداد سالروز شهادت شهید چمران به‌عنوان روز بسیج اساتید در تقویم ثبت شده است بیان داشت: شهید چمران دارای مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های یک شخص بسیجی دارای تحصیلات عالی بود.

نیازمند با اشاره به اینکه شهید چمران شخصی عارف و دارای مدرک دکتریدر زمینه فیزیک پلاسما بوده است گفت: شخصیت والای شهید چمران باعث شده است که با وجود گذشت سالیان طولانی از شهادت ویاو همواره به‌عنوان بهترین الگو برای اساتید بسیجی باشد.

وی شهدای هسته‌ای را الگوهای بی‌نظیر برای اساتید خواند و افزود: شهیدان شهریاری و محمدی که از دانشمندان برجسته فیزیک هسته‌ای بودند علاوه بر توجه به علم به جهت‌گیری علم در راستای خدمت به نظام و مردم توجه داشتند و با مجاهدات خستگی ناپذیر خود باعث پیشرفت انرژی هسته‌ای در کشور شدند.

نیازمند با اشاره به شهادت اساتید بسیجی، شهید عضدی و شهید عبدالکریمی در حادثه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفت تیر سال 1360 گفت: بسیج اساتید با الگو گرفتن از این شهدا و تاثیر بر سبک تربیتی نخبگان، افرادی تحصیل‌کرده که در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب گام بر می‌دارند تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه درسال‌های اخیر، اساتید بسیجی در حوزه‌های مختلف متناسب با نیاز و مطالبات مقام معظم رهبری نقش آفرینی کردند اذعان داشت: برنامه‌های بسیج اساتید در سال 96 متناسب با نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تنظیم شده است.

جانشین سازمان بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که اساتید دانشگاه را فرماندهان جنگ نرم خطاب کردند ابراز داشت: بسیج اساتید به‌عنوان قرارگاه فرماندهی جنگ نرم، توانمندسازی فرماندهان جنگ نرم را آغاز کرده است‌.

نیازمندبرگزاری دوره‌های تخصصی آشنایی با مبانی جنگ نرم و جنگ فرهنگی برای اساتید استان گیلان را یکی از اقدامات بسیج اساتید در سال 96 خواند و بیان داشت: مبارزه با اهداف دشمن در جنگ نرم توسط اساتید آموزش دیده شده در کلاس‌ها، محلات و مساجد پیگیری می‌شود.

جانشین سازمان بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اساتید بسیجی استان گیلان مباحث جنگ نرم را با توجه به مسائل روز در جهت بصیرت افزایی اقشار مختلف بیان می‌کنند گفت: زمینه مطرح شدن مسائل مربوط به جنگ نرم به‌صورت گفتمان در جامعه فراهم شده است.

وی یکی از دغدغه‌های نظام و مقام معظم رهبری را بحث پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی خواندو ابراز داشت: مشکل اصلی در پیوست فرهنگی، عدم وجود پیوست‌نگار فرهنگی بود که بسیج اساتید با تربیت پیوست‌نگاران فرهنگی در دوره‌های مختلف، گام بزرگی در حل این مشکل برداشته است.

جانشین سازمان بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مهارت‌های پیوست‌نگاران حل کننده مشکلات فرهنگی در پروژه‌های مختلف است عنوان داشت: موسسه‌ای در راستای برطرف کردن معضلات فرهنگی در پروژه‌های عمرانی و دیگر معضلات در استان گیلان ایجاد می‌شود.

نیازمند با بیان اینکه خانواده و جمعیت از مباحث مهم هر جامعه‌ای است گفت: همایش‌ها و نشست‌های مختلفی در زمینه خانواده و رشد جمعیت توسط سازمان بسیج اساتید در سال 95 و 96 برگزار شده است که در آن‌ها به بررسی مشکلات رشد جمعیت پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های مختلف آموزشی در بحث تربیت زنان و خانواده توسط بسیج اساتید استان در سال 95 و 96 برگزار شده است افزود: تعداد زیادی از اساتید استان در این دوره‌ها به‌صورت تخصصی آموزش دیده‌اند و می‌توانند از تهاجمات فرهنگی که موجب کوچک شدن کانون گرم خانواده می‌شود جلوگیری کنند.

نیازمند با بیان اینکه دوره تمدن‌پژوهی توسط سازمان بسیج اساتید کشور در سال گذشته برگزار شده است اذعان داشت: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی ایجاد تعامل بین اساتید مسلمان بود که اساتیدی از گیلان در این دوره‌ها شرکت کردند.

جانشین سازمان بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با اشاره به وظایف اساتید بسیجی اظهار داشت: در حوزه علمی و پژوهشی علاوه برتولید علم، جهت دهی به علم در راستای رسیدن به آرمان‌های امام راحل و انقلاب از وظایف اساتید است.

نیازمند با بیان اینکه برقراری ارتباط با صنعت و بازدیدهای علمی از برنامه‌های امسال بسیج اساتید برای دانشجویان و اساتید بسیحی است اذعان داشت: حلقه‌هاو هسته‌های مسئله محور علمی در سال 96 توسط اساتید بسیحی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحول علوم در علوم انسانی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است عنوان داشت: کرسی‌های نقد نظریه‌های رایج غرب که در متن کتاب‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها وجود دارد در سال گذشته و امسال توسط بسیج اساتید برگزار شده است.

جانشین سازمان بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌هایی که برای نخستین بار در سال 96 توسط بسیج اساتید برنامه‌ریزی شده است ابراز داشت: حلقه‌های علمی و فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات تشکیل می‌شود.

نیازمند یکی دیگر از برنامه‌های بسیج اساتید را گسترش حلقه‌های علمی بیان کرد و اذعان داشت: به‌منظور رشد و ارتقا علم در سطح استان از این حلقه‌های علمی، مراکز دانش بنیانی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه نخبگانی جهادیبا روحیه انقلابی و اخلاص بسیجی مجموعه‌ای به‌عنوان بسیج اساتید ایجاد کرده‌اند که آمادگی رفع مشکلات کشور به‌صورت علمی و تخصصی را داراست گفت: با نقش آفرینی اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کشور می‌شویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 31 خرداد 96، کد مطلب: 1441637:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین