پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: امسال ۱۸۰میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات تملک دارایی برای بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اختصاص یافت.

شعارسال: حسین عظیمی ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد، افزود: به منظور جلوگیری از بلایای طبیعی و خسارات ناشی از آن باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی بیشتر در معرض سیلاب قرار دارد، گفت: با توجه به از بین رفتن پوشش گیاهی، تجاوز به حریم رودخانه و ساخت و سازهای غیرمجاز وقوع سیل، در این استان تشدید یافته است.

عظیمی اظهار کرد: خراسان شمالی طی سال جاری با وقوع ۳۰ مورد سیل در بخش استانی، شهری، بخشی و دهستانی رتبه اول کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: دربحث وقوع سیلاب ۱۰۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و۲۸میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیربنایی وارد شد.

عظیمی افزود: همچنین امسال ۱۸۰میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل تملک دارایی برای بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در نظر گرفته شده است.

به گفته وی این در حالی است که ۹۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای منازل آسیب دیده ناشی از سیل پرداخت می‌شود.

عظیمی اظهار کرد: بیشترین وقوع سیل در شهرستان راز و جرگلان، در بخش جرگلان و مرکزی به دلیل مجاورت در حریم رودخانه چندیر رخ داده است.

عظیمی همچنین از تشکیل کنفرانس ملی مدیریت بحران کشور با رویکرد بیمه خبر داد و گفت: خوشبختانه خراسان شمالی در بحث بیمه منازل روستایی پیشگام است و در بحث بیمه منازل شهری نیز باشهرداری ها هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی همچنین بر ترویج فرهنگ بیمه بخش کشاورزی تاکید و افزود: دولت به تنهایی توان پرداخت تمام خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را ندارد از این جهت باید فرهنگ بیمه با مشارکت مردم ترویج پیدا کند.

وی گفت: در بحث بیمه کشاورزی دولت تدبیر و امید امسال یک هزار میلیارد تومان در بحث ملی به صندوق بیمه بخش کشاورزی کمک کرده است.

عظیمی افزود: مدیریت بحران فعالیت خود را با رویکرد پیش بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله انجام می‌دهد.

وی گفت: رسانه‌ها قبل و بعد از وقوع بحران می‌توانند با اطلاع رسانی پیشگیری‌های موثری داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 1 دی 1394، کدمطلب: 3007047 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین