پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی، گفت: گرمای هوا هفته گذشته در این استان در مدت 10 سال اخیر بی سابقه است و اوج گرمای هوا مربوط به روزهای 30 و 31خرداد ماه و نیز یکم و دوم تیر ماه 96 بود.

شعار سال: علیرضا خندان رو  یادآور شد: اوج گرمای هوا در بیرجند مرکز استان یکم تیر ماه به 43 درجه، 31 تیر ماه به 40 درجه و دوم تیر ماه به 42 درجه رسید.
وی تصریح کرد: گرمای هوای بیرجند در 10 سال گذشته مثل دیگر شهرهای استان بی سابقه بود.
وی اضافه کرد: علت بروز گرمای هوا همزمانی الگوی جوی پر ارتفاع جنب حاره ، با کم فشارهای لایه سطح زمین است.
به گفته وی این اتفاق معمولا در فصل تابستان رخ می دهد اما در سال 1396،همزمانی هر دو الگو زودتر از موعد و در پایان فصل بهار رخ داد.
وی افزود: اوج گرما در این مدت در شهرهای طبس 48 درجه، فردوس 43 درجه، قاین 40 درجه ، نهبندان 45 درجه، بشرویه 48 درجه، سرایان 44 درجه و سربیشه 38 درجه ثبت شد.
وی اظهار کرد: گرمای هوای در شهرهای طبس و بشرویه در مدت یاد شده در 60 سال گذشته بی سابقه بود.
به گزارش روز شنبه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی، بر اساس نتایج حاصل از اجرای مدل های پیش یابی هواشناسی با تقویت سامانه پرفشار جوی از امروز تا سه روز آینده روند تدریجی کاهش دما در استان ادامه دارد.
همچنین در 72 ساعت آینده با افزایش سرعت وزش باد، برای منطقه پدیده گرد و خاک پیش بینی می شود.
در 24 ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای 15 و نهبندان با بیشینه دمای 45 درجه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 03 تیر 1396، کد مطلب:82576238 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین