پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی در استان گفت: این منابع به شدت در استان یزد افت داشته و زنگ خطر منابع آب شیرین یزد به صدا درآمده است.

شعارسال: علی اسلامی دوشنبه شب در نشست خبری مشترک شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای استان یزد به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با بیان اینکه وضعیت آب در کشور خاص و در استان یزد خاص‌تر است، اظهار داشت: استان یزد از نظر بارش در آخرین نقطه در بین استانهای کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: در استان یزد در ۱۵ سال گذشته به جز یک یا دو سال در خشکسالی به سر برده و ۸۰ درصد بارندگی نرمال نداشته است که این امر ضرورت حفظ و نگهداری و بازچرخانی آب همچنین صرفه جویی در مصرف آب را دو چندان کرده است.

اسلامی عنوان کرد: به رغم همه این مشکلات، استان یزد در زمینه تامین آب شرب کمترین چالش را داشته و در طول سال گذشته و دو سه ماه اخیر به جز موارد معدود و جزئی، هیچ قطعی آب در سطح استان نداشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه مردم استان یزد در زمینه مصرف آب صرفه جویی لازم را دارند، افزود: در استان یزد در طول فصل گرم سال ۵۰ میلیون مترمکعب مصرف آب داریم که ۲۰ میلیون مترمکعب آن مصرف کولرهای آبی است که این امر با توجه به گرمای هوای استان یزد و دمای بالای ۴۰ درجه امری اجتناب ناپذیر است.

اسلامی تصریح کرد: در ماه‌هایی که گرمای هوا در استان غالب نیست، مصرف آب بسیار متعادل است و در مجموعه سرانه مصرف آب در استان یزد به ازای هر نفر در طول سال ۱۵۴ لیتر است که این رقم در کشور عدد مناسبی است.

وی در مورد هدر رفت آب نیز بیان کرد: میزان هدر رفت آب در استان یزد ۱۷.۵ درصد است و تلاش ما بر این است که این رقم را به زیر ۱۵ درصد برسانیم.

اسلامی در مورد منابع آب شیرین استان یزد نیز اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷ میزان مصرف از منابع آب زیرزمینی ۳ هزار و ۱۶۶ لیتر بود که این عدد در سال ۱۳۹۵ به ۲ هزار و ۶۳۱ لیتر کاهش یافته و این زنگ خطری برای منابع آب شیرین استان یزد است.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان بارندگی‌ها همچنین میزان برداشت آب از منابع آب زیرزمینی، وضعیت آب شرب هر سال در استان یزد بدتر از قبل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این نشست همچنین به تشریح وضعیت آبرسانی به شهرهای استان یزد، شبکه گذاری فاضلاب در شهرهای مختلف با حضور بخش خصوصی، نحوه تعیین آب بها و ... پرداخت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30خرداد1396، کدخبر: 4009565: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین