پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۶
مدیرکل دفتر مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش از تحصیل یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: این تعداد 12 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شود.

شعار سال: مجتبی زینی وند گفت: براساس تاکید رئیس جمهوری مبنی بر توسعه مدارس غیردولتی این آمار تا پایان برنامه ششم باید به 20 درصد افزایش یابد.

مدیرکل دفتر مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تعداد مدارس غیردولتی در کشور را 12 هزار واحد اعلام و خاطرنشان کرد: در مجموع 200 هزار نفر در مدارس غیردولتی کشور مشغول فعالیت هستند.
وی از تدوین الگوی شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: این الگو در دستور کار شورای موسسان مدارس استان ها قرار دارد.

زینی وند توجه به مسائل آموزشی و پیشرفت در امور آموزشی و پرورشی استان یزد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این استان در رشته علوم انسانی از لحاظ شاخص نمرات کمی رتبه نخست و در رشته ریاضی و تجربی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است. زینی وند میانگین دانش اموزان استان یزد در مدارس غیردولتی را 13 درصد اعلام و اظهار کرد: این رقم از میانگین کشوری هم بالاتر است. وی از تدوین نهایی قانون جدید مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: این قانون با حمایت دولت تدبیر و امید در هیات دولت نیز تصویب شده و لایحه آن به مجلس ارائه شده است.

این مسئول اظهار کرد: با نگاه بسیار خوب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بحث قانون مدارس غیردولتی امیدواریم هرچه سریعتر این قانون در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسد.
مدیرکل دفتر مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: ظرفیت هایی که در این قانون دیده شده حلال بسیاری از مشکلات مدارس غیردولتی است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 3 دی 1394، کد مطلب: 81892679 (5067979): www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین