پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت رویکرد مدارس غیر دولتی تقویت فعالیت های پرورشی و تربیتی است.

شعارسال: توسعه مشارکت های مردمی، مرضیه گرد در دومین جلسه گردهمایی امور فرهنگی موسسان مدارس غیر دولتی که در سالن اجتماعات سازمان برگزارشد اظهارکرد : مهمترین رسالت یک موسس علاوه بر فعالیت های آموزشی باید پرورش عبد صالح باشد که بتواند خروجی آن هم الگوی خوبی برای جامعه باشد و هم از نظر معنوی و اخروی کار مدرسه داری باقیات صالحاتی برای خود موسس باشد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده تصریح کرد : در بازدید تعدادی از مدارس غیر دولتی استان های کشور مشاهده شد علاوه بر توجه به ارتقای کیفیت آموزشی ، فعالیت های پرورشی خوبی در حوزه قرآن ، عترت و امام شناسی نیز صورت گرفته که ضرورت دارد سایر مدارس غیر دولتی نیز در زمینه مسائل پرورشی فعال تر شوند و امیدواریم با کمک و همکاری شما عزیزان شاهد پویایی بیشتر این مدارس در مسائل فرهنگی و پرورشی باشیم.

وی ضمن اشاره به اهداف تشکیل مدارس غیردولتی افزود : هدف ما تربیت افراد برای کسب مدرک و یا تبلیغ نفرات المپیاد و کنکور نیست بلکه هدف ما ایجاد یک فضای سالم رقابتی ، آموزش پذیر و الگوپذیری درتعالیم اسلامی ایرانی است که در سند تحول بنیادین قید شده است .

گرد با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاء است اظهارکرد : موسسین ما با عهده دار شدن این نقش خطیر ، باید با مراقبت از کادر فنی وآموزشی و پرورشی خود نقش مدارس غیر دولتی را در توسعه فرهنگ قرآنی و فرهنگ اسلامی پررنگ تر نمایند و در بکارگیری نیروی انسانی متعهد در این حوزه اهتمام بیشتری به کار ببندند وبرنامه ریزی لازم جهت آموزش معلمان پرورشی مدارس غیر دولتی را همواره مد نظر قرار دهند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده بزرگترین ضعف حوزه مدارس غیر دولتی را عدم داشتن ارتباط بین شبکه ای مدارس و تبادل تجربیات با یکدیگر دانست و گفت : ما نمی توانیم داعیه این را داشته باشیم که صد درصد این مدارس را اصلاح کنیم ولی معتقدیم که باید تا جایی که می توانیم وظیفه خودمان را در این حوزه خوب انجام دهیم.

وی شیوه های تربیت دانش آموزان مدارس را یکی از دغدغه های آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد : ما اگر نقش تربیتی ، مربی گری وهمراهی و همدلی را در کنار فرآیند آموزش فراموش کنیم موفق نخواهیم شد انسانهای شایسته تربیت کنیم.

گرد ضمن اشاره به اینکه فعالیت مدارس اسلامی و مدارس غیر دولتی در خصوص تعلیم وتربیت و توسعه فرهنگ اسلامی دانش آموزان خارج از کشور حائز اهمیت است خدمات ارزنده این مدارس در کشورهایی نظیر پاکستان ، افغانستان ، عراق در حوزه فرهنگی و اقدامات آنان را جزو افتخارات حوزه مدارس غیر دولتی برشمرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22اسفند1394، کدخبر: 8199829: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین