پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۲
نفس تبریز پنجشنبه برای چندمین بار در 10 روز گذشته به شماره افتاد و آلودگی هوای این کلانشهر باز هم به حد هشدار رسید.

شعار سال: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ناسالم بودن هوای تبریز امروز هم ادامه دارد

حمید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تبریز، شاخص آلودگی امروز هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 130 پی. اس. آی است و به حالت هشدار برای گروه های حساس، مسن و بیماران ریوی رسیده است.

سرپرست اداره پایش اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: میزان آلودگی و وضع هشدار هوای تبریز نسبت به روز گذشته کمی بهبود یافته اما همچنان ادامه دارد.

رحیم اوغلی افزود: به نظر می رسد با توجه به داده های هواشناسی و وزش باد، آلودگی هوای تبریز از شامگاه امروز برطرف شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی هم از افزایش 13 درصدی ماموریت های قلبی و ریوی تکنسین های اورژانس 115 تبریز در پنج روز گذشته خبر داد.

روزبه رجائی غفوری گفت: مسمومیت در افراد مختلف، به شرایط جسمانی و سلامتی آنها و همچنین به ماده و غلظت ماده سمی بستگی دارد.

وی افزود : افراد سالمند، بیماران قلبی ریوی، کودکان، خانم های باردار از تردد در فضاهای آزاد اجتناب کنند
رجایی اظهار کرد: استفاده از ماسک برای جلوگیری از ورود ریزگردها و ذرات معلق هوا به ریه ها مفید است اما در برابر آلاینده هایی نظیر دی اکسید گوگرد و دی اکسید کربن کارایی لازم را ندارد.
شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضع اضطرار و 300 به بالا وضع بحرانی به شمار می رود.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، از استان های پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران است.

کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 3 دی 1394، کد مطلب: 81892283 (5067346): www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین