پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
شواهد میدانی و بررسی ها نشان می دهد چه با انتخاب روحانی و چه با انتخاب رئیسی یا قالیباف ، استاندار بعدی گلستان از گزینه های زیر خواهد بود .

شعار سال: با توجه به پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری دولت حسن روحانی و آغاز رقابت برای انتخاب رئیس دولت برای یک دوره چهار ساله دیگر ، بنظر می رسد گروههای سیاسی اجتماعی عمده کشور خود را برای یک ماراتن سنگین آماده می کنند .

شورای نگهبان قانون اساسی نیز شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری را از میان بیش از 1000 کاندیدا تایید صلاحیت کرد : " اسحق جهانگیری کوه شاهی ، محمد باقر قالیباف ، سید ابراهیم رئیسی، حسن روحانی، مصطفی میرسلیم و هاشمی طبا " افرادی هستند که تبلیغات انتخاباتی خود را از روز گذشته شروع کرده اند .

در استان گلستان نیز عمده تحرکات در پهنه سیاسی و فضای مجازی بر موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر مخصوصا مرکز استان استوار گشته و مشاهدات میدانی نشان می دهد به دلیل عملکرد ضعیف دولت در بخش های اقتصادی و معیشتی ، احتمال جابجایی دولت وجود داشته و هر یک از کاندیداهای فوق این احتمال را دارند که جایگزین حسن روحانی شوند .

در این میان شانس رئیسی ، قالیباف و جهانگیری بیشتر از سایر موارد است و هر کدام از این ها در دو طیف چپ و راست و مستقلین و مردم مورد استقبال قرار گرفته اند .

سپهر سیاسی استان گلستان نیز متاثر از تحرکات دو کاندیدای اصلی و دو کاندیدای سایه است . رقابت اصلی را رئیسی و روحانی و رقابت در سایه با جهانگیری و قالیباف است .

"ابراهیم دراز گیسو" رئیس ستاد روحانی و "سید محسن طاهری" رئیس ستاد رئیسی در گلستان انتخاب شده اند و قرعه رئیس ستاد قالیباف در استان اگر چه با انتقادهایی همراه است اما همچنان بر گردن رضا جعفری مسئول دفتر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان می باشد .

انتخاب درازگیسو با حمایت محمد هاشم مهیمنی به سمت ریاست ستاد روحانی حائز نکات ویژه است . این تیم در سال های گذشته منتقد جدی استاندار گلستان بوده و در همین مدت گذشته فشارهای سیاسی و تخریبی زیادی به حسن صادقلو وارد ساخته اند .

این طیف که بیشتر تندروهای اصلاح طلب مرکز استان را تشکیل می دهند با گرفتن ریاست ستاد روحانی در استان گلستان یک هدف عمده را دنبال می کنند : " حذف حسن صادقلو و تصاحب سکانداری استانداری گلستان" .

در واقع این طیف اگر چه نگران رای آوردن روحانی در این دوره هستند و استقبال مناطق محروم و حاشیه نشین کشور از رئیسی نیز آنها را ترسانده ، اما از طرفی امیدوارند با انتخاب مجدد روحانی شانس استاندار شدن را بدست آورند و برای همین گزینه هایی چون "محمد جواد کبیر ، محمد رضا صالحی ، سید جواد قدس علوی ، ابراهیم دراز گیسو ، عبدالرضا چراغعلی "و ... را مطرح کرده اند .

از آن سو اصولگرایان و جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز شانس زیادی را برای انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور قائلند. آنها معتقدند روحانی در این چهار سال برای مردم کاری نکرده و وضعیت معیشت و بیکاری و تورم بدتر شده است .

85258

اصولگرایان استان نیز با ترکیبی از مدیران سابق و نیروهای جدید افرادی را برای تصاحب کرسی استانداری در آستین دارند . "عباس نیاوند  سید محمد موسوی ، رضا غلامی ، فتح الله نوری، محمد عباسی" و ... می توانند گزینه های اصولگرایان برای استاندار شدن ، بعد از انتخاب رئیسی به عنوان رییس جمهور باشند .

به هر حال بنظر می رسد دوران استانداری حسن صادقلو چهار ساله باشد و دولت بعدی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ، قطعا برای ایجاد تحرک و تعامل بیشتر دست به تغییر استاندار گلستان خواهند زد .

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گلستان ما، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 38122:www. golestanema.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین