پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
حسن روحانی در شرایطی به ماه های پایانی ریاست دولت یازدهم نزدیک می‌شود که گمانه‌زنی‌ها درباره مدیران همراه وی در دولت آینده بیشتر شده است.

شعار سال: در این پس از اعضای کابینه، مهمترین تغییرات و انتصابات دولت در سطح استانداران خواهد بود که در ادامه، تعیین مدیریت های ارشد شهرستانی هم به دنبال دارد.

در شرایطی که حدود 70 روز به آغاز دولت جدید فرصت باقیست، خبرها حکایت از آن دارد رییس جمهور و نزدیکان وی از هم اکنون بررسی ها را برای کابینه با جدیت آغاز کرده و نمایندگان ارشد دولت در استان ها هم از این امر مستثنی نیستند.

در این راستا، با محتمل بودن تغییر مصطفی سالاری استاندار کنونی بوشهر که گویا وی نیز در تهران پیگیر مسئولیتی جدید می باشد، برخی نام ها برای جایگزنی وی در فضای رسانه ای مطرح شده است.

نخست نام «جاسم جادری» استاندار فعلی هرمزگان و نماینده سه دوره مجلس مطرح شد که در سال 92 ریاست ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان را برعهده داشت.

پس از آن هم در رسانه های منتسب به اصولگرا نام «موسی خادمی» استاندار فعلی کهکیلویه و بویراحمد برای تصدی همین مسئولیت در بوشهر به میان آمد.

این گمانه زنی ها در شرایطی می باشد که گویا جادری اولویتش تصدی مسئولیت در پایتخت است، خادمی هم اگرچه در دهه 70 سابقه معاونت برنامه ریزی استانداری بوشهر داشته، ولی اگر قرار نباشد در زادگاهش استاندار بماند، تمایل به مسئولیت در تهران دارد و استانداری همسایه اولویت بعدی می باشد.

قطعا طی هفته ها و ماه های آینده نام های بیشتری در فضای سیاسی و رسانه ای بوشهر جهت استانداری مطرح خواهد شد.

اما آنچه مهم است اینکه بوشهر در چهارسال نخست دولت روحانی در اغلب شاخص های توسعه ای وضعیت مطلوبی نداشت و از لحاظ زیرساخت های مهمی نظیر راه‌آهن، آزاد راه و توسعه محورهای ارتباطی روی نقطه صفر ماند. موضوعی که کم تجربگی نماینده دولت و ناتوانی در تعامل موثر با اعضای کابینه از عوامل آن ارزیابی می شود و این رویکرد خود را در قرارگیری بوشهر در رتبه های انتهای بودجه سنواتی و طرح های سرمایه گذاری نشان داده است.

از این رو انتظار می‌رود دولت به سراغ گزینه‌ای برای سپردن کلید استانداری به وی برود که توان بهره‌گیری از ظرفیت های بزرگ این استان و تعامل قوی با دولتمردان را داشته باشد تا نیمه دوم دولت روحانی، رکود چهارسال اخیر جبران و به نوعی برای بوشهر جبران مافات شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آینه جم، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396، کد مطلب: AJ21922:www. ayenejam.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین