پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
خبر ناگهانی محرومیت‌های سنگین برای دختران تیم ملی والیبال امید ایران، شائبه‌های زیادی را برای این سه بازیكن ایجاد كرد.

شعار سال: چهارشنبه شب و حوالی ساعت 12 شب خبری روی خروجی سایت فدراسیون والیبال قرار گرفت كه شائبه‌های زیادی در خصوص سه دختر والیبالیست ایران ایجاد كرد.

خبری كه به سرعت در شبكه‌ها و كانال‌های مجازی پر و با تحلیل‌های متعددی همراه شد. عكس این سه دختر جوان والیبالیست با تیترهای متنوع و عجیب و غریب در كانال‌های خبری و غیرخبری دست به دست می‌شد.

ماجرا از چه قرار بود؟

نزدیك به یک ماه قبل بود كه تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران، با حضور سیما صدیقی و دستیارانش كه تیم منحل شده پارسه تهران را در لیگ پانزدهم بانوان هدایت می‌كردند، راهی تایلند شد تا در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا حضور پیدا كند.

مسابقاتی كه با نتایج ضعیف برای والیبال بانوان به پایان رسید و البته این كادر فنی پاسخ و توجیهی برای نتایج ضعیفش ارائه نداد. تا این كه یک ماه بعد از این مسابقات كمیته انضباطی فدراسیون والیبال با تشكیل جلسه‌ای فوری، حكم محرومیتی برای سه بازیكن تیم زیر 23 سال ایران صادر كرد.

حكمی كه طی آن نگین شیرتری ، پاسور تیم زیر 23 سال را دو سال، شقایق شفیع را سه سال و منا رمضانی را به مدت یک سال از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شده بودند. آن هم تنها با یك توضیح مختصر : «ایجاد حاشیه‌های نامناسب برای تیم»!

قرار بود بین خودمان بماند!

دلیل عنوان شده برای صدور این حكم چندان واضح نبود و شاید همین مبهم بودن دلیل این محرومیت‌های سنگین موجب شد تا هر كس بنا به تصورات خودش تحلیلی از این ماجرا داشته باشد. ‌

یكی از نفرات نزدیک به تیم ملی زیر 23 سال كه همراه این تیم در تایلند حضور داشت در این‌باره می‌گوید : «برخی حواشی در تایلند ایجاد شد كه همان‌جا قسم خوردیم كه این اخبار از تیم بیرون نرود. این كه فدراسیون به طور ناگهانی خبر محرومیت این بازیكنان را منتشر كرد واقعا شوكه شدم. البته به اعتقاد من برای این بازیكنان باید كمیته انضباطی تشكیل می‌شد. البته جلسه كمیته انضباطی روز سه‌شنبه برگزار شده بود نمی‌دانم چرا حكم آن دیشب صادر شد؟«

سرپرست تیم: فدراسیون پاسخ بدهد!

این صحبت‌ها در حالی از سوی یكی از نفرات حاضر در تیم امید بانوان عنوان می‌شود كه سرپرست تیم از توضیح درباره اتفاقات رخ داده سرباز می‌زند.

ندا مولاهویزه كه وظیفه سرپرستی تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا را بر عهده داشت، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید:« بهتر است ماجراهای بوجود آمده در تایلند را از مسئولان فدراسیون پیگیری كنید. این بازیكنان به دلیل مشكلات فنی محروم شده‌اند و من نمی‌خواهم توضیح بیشتری در این رابطه بدهم.» این در حالی است كه در خبر منتشر شده از سوی فدراسیون والیبال دلیل محرومیت این سه بازیكن ایجاد حاشیه در اردوی تیم ملی عنوان شده بود كه با صحبت سرپرست تیم در تناقض است.

سكوت نایب رئیس و كادر فنی

در این بین فریبا صادقی كه به تازگی عهده‌دار سمت نایب رئیسی بانوان فدراسیون والیبال شده است پاسخ تماس‌هاس پی‌درپی را نمی‌دهد و با وجود اینكه نیاز به پاسخگویی و توضیحش در این ارتباط وجود دارد برای روشن شدن این موضوع حاضر به توضیح نیست. از طرفی اعضای كادر فنی تیم ملی و سیما صدیقی كه سرمربیگری این تیم در تایلند را بر عهده داشتند هم جواب تماس‌های خبرنگاران را نمی‌دهند تا ابهامات همچنان پابرجا بماند.

سوال‌های زیادی در اذهان عمومی ایجاد شده است و تا زمانی كه پاسخ این سوال‌ها داده نشود بدون شک شایعه‌سازی‌ها بی وقفه ادامه پیدا می‌كند. این كه اگر بی نظمی، حاشیه‌سازی، مشكلات فنی و هر مشكل دیگری توسط این بازیكنان ایجاد شده بود چرا يک ماه بعد از این مسابقات عنوان شد؟ چرا مسئولان فدراسیون و اعضای كادر فنی تیم زیر 23 سال در راستای شفاف‌سازی این موضوع پاسخ رسانه‌ها را نمی‌دهند و به عمیق‌تر شدن شائبه‌ها دامن می‌زنند؟ آيا عجيب است كه حالا خيلي‌ها تصور كنند تيم اميد با تكيه بر اين مسائل به دنبال توجيه عملكرد ضعيفش در مسابقات تايلند است؟

به جای آبروریزی شفاف‌سازی كنیم!

وقتی نام دختران ورزشكار ایران به عنوان عوامل ایجاد حاشیه‌های نامناسب مطرح می‌شود هیچ‌كس نمی‌تواند موج ایجاد شائبه، تهمت و آبروریزی علیه آنان را متوقف كند. در دنیای امروز كه كوچک ترین اخبار این چنینی به سرعت به خوراكی برای رسانه‌های زرد و غیر زرد تبدیل می‌شود، توضیحات محدود و سكوت‌های معنادار شرایط را سخت‌تر می‌كند.

كمیته انصباطی فدراسیون والیبال كه پیش از این بارها نشان داده است كه اهل سخت‌گیری‌های آنچنانی نیست و در برابر فحاشی بازیكنان تیم‌های مردان به داور و ناظر و ... در بدترین شرایط یك جلسه بازیكنان را محروم می‌كند، این‌بار خبر از محرومیت سه ساله می‌دهد! این یعنی رفتاری بدتر از فحاشی، رفتاری بدتر از اهانت به ناظر و داور... وگرنه این همان كمیته انضباطی است و والیبال هم كه همان والیبال. مگر اینكه تفاوتی میان دختران و پسران ورزشكار قائل شده باشند كه البته چندان هم بعید نیست.

دختران ورزشكار ایران سال‌هاست با سختی‌های مخصوص به خودشان در سطح حرفه‌ای ورزش می‌كنند و كم نبوده روزهایی كه افتخارآفرینی كردند و نام ایران و دختران مسلمان را با افتخار بر سر زبان‌ها انداختند. شاید بهتر بود به احترام این دخترانی كه در شرایط نابرابر با پسران هیچ‌گاه میدان خالی نكرده‌اند، كمی منصفانه‌تر و محترمانه‌تر برخورد شود. كاش توضیحات كامل داده شود، اگر تخلفی هست بر اساس قوانین و با شفاف‌سازی برخورد شود تا آبروی دختران این سرزمین به این سادگی دستاویز آن‌هایی نشود كه منتظر فرصت برای ضربه زدن به بدنه ورزش بانوان هستند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بصیر آنلاین، تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396، کد مطلب:-:www. basironline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین