پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پیامی میلاد حضرت مسیح را به مسیحیان ایران تبریک گفت.

شعار سال: حجت الاسلام علی یونسی در پیامی فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام آور محبت، صلح و انسانیت و همچنین آغاز سال نو میلادی را به همۀ پیروان این دین الهی، تبریک گفت. در این پیام آمده است:

فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام آور محبت، صلح و انسانیت و همچنین آغاز سال نو میلادی را به همۀ پیروان این دین الهی، صمیمانه تبریک و شادباش می گویم.

تقارن تولد دو پیام آور بزرگ الهی؛ حضرت عیسی و حضرت محمد (سلام و درود خدا بر آن دو باد)، می تواند حاوی پیام همبستگی و انسجام اجتماعی برای بشر امروز باشد. بشری که متأسفانه امروزه گرفتار خشونت های قومی ـ مذهبی است و این در حالیست که روح و جان این ادیان توحیدی با جنگ، جنایت و خشونت مخالفت دارد. از منظر ادیان آسمانی کشتار مردمان بی گناه پاریس محکوم است، همانگونه که کشتن شیعیان مظلوم نیجریه محکوم است. همه ادیان توحیدی آمده اند تا با فساد و کج اندیشی، ظلم و بی عدالتی، افراط و خشونت طلبی مبارزه کنند. حضرت عسیی مسیح و پیامبر اکرم اسلام، الگوی کمالات انسانی و صفات الهی بودند که همواره بشریت را از این صفات شیطانی بر حذر داشته و به عدالت، صلح و آزادگی توصیه می نمودند.

امروز وظیفه اصلی علما و نخبگان ادیان توحیدی جهان چون زرتشت، یهودیت، صابئین، مسیحیت و اسلام آن است که از ترویج خشونت و رشد و نمو آن جلوگیری کنند. خشونت هایی که می رود به جنگ و نزاع میان ملت ها و ادیان تبدیل شود. در حالیکه باورها و ارزش های ادیان توحیدی منادی محبت، رحمت و مدارا برای بشریت است. جهان امروز، نیازمند همدلی مضاعف و تحکیم پیوندهای دوستی میان تمام ادیان توحیدی است. ما بر این باوریم که روحانیون، دانشمندان و فرهیختگان عالم می توانند با همبستگی و انسجام خود در مقابله با خشونت، امید را به جهان بشری باز گردانند.

تقارن ولادت پیامبران بزرگ اسلام و مسیحیت می تواند پیام صلح و دوستی برای جهانیان داشته و همگان را به همبستگی و دوری از خشونت و افراط گرایی دعوت کند. زیرا پیام مشترک این دو دین آسمانی، رعایت کرامت انسان، توجه به اخلاق، پذیرش تنوع، تقویت انسجام اجتماعی و ایجاد همبستگی انسان هاست. 
چه زیباست که در سال جدید میلادی دل را صفا دهیم و آن را از کینه ها پاک کنیم. بداخلاقی و نامهربانی را از درون خود و جامعه بزداییم و عدالت، صلح و آزادی را که پیام همه ادیان آسمانی است، برای مردم و جهانیان به ارمغان آوریم.

ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای تمام مسیحیان (ارامنه، آشوریان و کلدانیان) و همه ایرانیان عزیز، بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار4 دی 1394، کد مطلب: 81894081 (5069928): www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین