پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
ورزش کرمانشاه در هفته جاری (28 آذر تا چهارم دی) رویدادهای متعددی را پشت سرگذاشت که از جمله آن ها می توان به دیدار جامعه ورزش استان با استاندار کرمانشاه و همچنین درخشش بانوان کبدی کار استان در مسابقات جوانان قهرمانی کشور اشاره کرد.

شعارسال: اولین رویداد ورزشی استان در این هفته که می توان به آن اشاره کرد کسب مقام سوم مسابقات بوکس قهرمانی کشور توسط مشت زنان کرمانشاهی بود.

در این رقابت ها که در ساری برگزار شد کامیاب مرادی در وزن 60 کیلوگرم مدال طلا، محمد رحیمی در وزن 69 کیلوگرم و پوریا امیری در سنگین وزن برای تیم کرمانشاه مدال برنز به دست آوردند.

تیم های مازندران و لرستان در رقابت های بوکس قهرمانی کشور در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و تیم های کرمانشاه و همدان نیز به صورت مشترک سوم شدند.

*مطالبات جامعه ورزشی و پاسخ استاندار

در هفته گذشته جمعی از ورزشکاران، قهرمانان و روسای هیات های ورزشی با اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه دیدار کردند که در آن خواستار رفع مشکل اشتغال، مسکن و بیمه قهرمانان ورزشی به عنوان مهمترین مطالبات جامعه ورزشی استان شدند.

اولین نفری که از جمع ورزشی ها صحبت کرد، سیدحجت الله موسوی اجاق رئیس هیات انجمن های ورزشی استان بود که وی با اشاره به مشکلات استخدامی قهرمانان ورزشی کرمانشاه گفت: در کرمانشاه حدود 30 تا 40 قهرمان ملی داریم که می توان هر کدام آن ها را در یک اداره دولتی با استفاده از سهمیه قهرمانان استخدام کرد.

موسوی اجاق یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران استان نداشتن مسکن و سرپناهی است که فارغ از هرگونه دغدغه به ورزش بپردازند که برای حل این مشکل نیز می توان با کمک اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر زمینی را در یکی از نقاط مناسب شهر برای ساخت مسکن اختصاص داد.

رئیس هیات کاراته کرمانشاه نیز در خصوص مشکلات ورزش استان اظهار کرد: یکی از مهمترین این مشکلات کمبود اعتبار است به گونه ای که نبود اعتبار و همچنین وجود مشکلات مالی کمر هیات های ورزشی استان را شکسته است.

ناصر محمدصالحی افزود: در بسیاری از رشته ها، هیات های استانی ورزشکاران زیادی را تربیت کرده اند و زمانی که باید از تلاش خود نهایت استفاده را ببرند به دلیل اینکه قادر به رفع نیازهای مالی آن ورزشکار نیست به راحتی آن را به سایر استان ها تقدیم می کند.

خانم هاشمی نایب رئیس هیات تیراندازی استان کرمانشاه نیز به نمایندگی از بانوان، یکی از مهمترین مشکلات آن ها در حوزه ورزش را کمبود فضای ورزشی بخصوص در فضای باز عنوان کرد.

وی افزود: هم اکنون در شهر کرمانشاه تنها مجموعه کوثر به بانوان تعلق دارد که آن هم بخش شمالی استان را پوشش می دهد و جوابگوی نیاز همه بانوان شهر نیست.

سمیرا ملکی پور دارنده مدال برنز بازی های آسیایی و از ملی پوشان کاراته ایران نیز به نمایندگی از ورزشکاران اظهار کرد: در زمان حضور در اردو 70 درصد ذهنم درگیر کارهای جانبی نظیر تهیه بلیط سفر و حضور به موقع در اردو است نه تمرین و مسابقه و این موضوع تاثیرات سویی از خود به جا گذاشته است.

استاندار کرمانشاه نیز پس از شنیدن مشکلات اهالی ورزش استان از پیگیری جدی برای حل این مشکلات خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا با اختصاص یک درصد بودجه عمرانی استان به بخش ورزش بتوانیم بار زیادی از مشکلات استان را بکاهیم.

اسدالله رازانی همچنین با بیان اینکه مشکل اشتغال ورزشکاران از دغدغه های اصلی خانواده ورزش کرمانشاه به حساب می آید، گفت: سعی می کنیم تا سهمی را برای اشتغال این افراد در دستگاه های دولتی اختصاص دهیم.

رازانی در پایان موافقت خود را با ساخت مجموعه مسکونی ویژه قهرمانان ورزشی استان اعلام کرد و افزود: هرچند ممکن است کار ساخت و ساز طولانی شود اما با این حال ماجرا را پیگیری خواهیم کرد.

* عملکرد ورزش کرمانشاه در 6 ماهه اول سال

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در دیدار جامعه ورزشی استان با استاندار، گزارشی مختصر از فعالیت 6 ماهه اول امسال ورزش استان ارائه کرد و با اشاره به وجود 50 فدراسیون در کشور، از فعالیت 48 هیات در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تنها در رشته های اسکی و چوگان هیات نداریم که البته تلاش برای راه اندازی آن ها نیز آغاز شده است.

جوهری با بیان اینکه ورزشکاران استان در بیش از یکصد رشته ورزشی در بخش ها و سبک های مختلف فعالیت می کنند، از کسب 660 مدال رنگارنگ در نیمه اول سال توسط آن ها خبر داد.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه یادآور شد: از جمع مدال های کسب شده، 34 مدال آسیایی و جهانی، 61 مدال بین المللی و 573 مدال نیز در سطح ملی بدست آمده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 560 نفر از ورزشکاران کرمانشاهی به اردوی تیم ملی دعوت شدند که 300 نفر آنان را آقایان و 260 را نیز بانوان تشکیل می دادند، ادامه داد: از این تعداد 96 نفر از آقایان و 107 نفر از بانوان دعوت شده به اردوی تیم ملی در نهایت به عضویت نهایی درآمده اند.

جوهری در پایان از حضور 22 تیم کرمانشاهی در مسابقات لیگ برتر، 13 تیم در لیگ یک و دو تیم هم در لیگ های دسته دو کشور حضور دارند.

* نایب قهرمانی تیم دختران کرمانشاه در مسابقات کبدی جوانان کشور

تیم کرمانشاه در مرحله اول مسابقات برابر قزوین قرار گرفت و با حساب 67 بر 27 پیروز شد و در دیدار دوم نیز 36بر 28 از سد اصفهان گذشت.

در مرحله دوم نیز تیم کرمانشاه دوباره با اصفهان روبرو شد که برابر این تیم به تساوی 34 بر 34 دست یافت و در دیدار دوم خود 26 بر 24 گلستان را از پیش رو برداشت تا به نیمه نهایی راه یابد که در این مرحله با تهران مسابقه داد و توانست با پیروزی 30 بر 27 راهی دیدار نهایی شود.

در دیدار نهایی نیز تیم دختران کرمانشاه برای سومین بار با اصفهان روبرو شدند اما این بار با قبول شکست 29 بر 16نتوانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و در نهایت به مقام دوم و نایب قهرمانی بسنده کردند.

*قهرمان معلولی که با طی کشیدن پله های مردم روزگار می گذراند

غلامرضا نجفی فوتبالیست معلول، متولد 1362 در کرمانشاه، حدود 10 سالی هست که عضو تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان کشورمان است و کسب مقام اول مسابقه های مقدماتی پارالمپیک 2004 آتن یونان در سال 83 و کسب مقام پنجم این مسابقه ها، کسب مدال برنز مسابقه های جهانی آمریکا در سال 84 با حضور 16 کشور، قهرمانی در مسابقه های آسیایی مالزی در سال 85، کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقه های جهانی برزیل و بدست آوردن سهمیه پارالمپیک 2008 پکن و کسب مقام سوم این مسابقه های برای اولین بار در تاریخ این رشته برای ایران، کسب مقام سوم مسابقه های جهانی هلند و به دست آوردن سهمیه پارالمپیک 2012 لندن که تیم ملی با گل نجفی در دیدار رده بندی مقابل برزیل مدال برنز را کسب کرد از جمله افتخارات این فوتبالیست معلول کرمانشاهی به شمار می رود.

حالا این قهرمان ملی ما در دام بی توجهی ها اسیر و به گفته خود با داشتن پسری هفت ساله و دختری سه ساله همراه با همسرش در اتاقی که پدرش به آن ها داده زندگی و برای سیر کردن شکم زن و بچه هایم مجبور است با پای معلولش پله های خانه مردم را طی کشیده و نظافت کند.

نجفی در خصوص اینکه آیا تاکنون برای یافتن شغلی به دستگاه ها و مراجع مربوطه مراجعه کرده است، گفت: این کارها را به دفعات انجام داده ام و از استانداری و بهزیستی گرفته تا اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری ولی متاسفانه یا جوابی نگرفتم یا فقط وعده و وعید داده شد.

وی با بیان اینکه حتی نامه نیز از دفتر ریاست جمهوری، رئیس مجلس، سازمان بهزیستی کل کشور، وزارت ورزش و جوانان را برای پیگری توسط مسئولان استانی دریافت کرده است، گفت: متاسفانه هیچ کدام از این نامه ها نیز موثر واقع نشده است و هیچ تغییری در شرایط من حاصل نشده است.

نجفی یادآور شد: چندی پیش قانونی در مجلس تصویب شد که طی آن مدال آوران المپیک و پارالمپیک به استخدام سازمان ها و شرکت ها در آیند که متاسفانه این قانون در کرمانشاه و در خصوص بنده رعایت نشده است چرا که مدال برنز پارالمپیک 2008 پکن را در کارنامه دارم.

این قهرمان ملی یادآور شد: تنها حقوق ثابتی که دریافت می کنم مبلغ 147 هزار تومان از صندوق حمایت از قهرمانان است که تازه 40 هزار تومان این مبلغ نیز بایت حق بیمه کسر می شود، البته این پول نیز به صورت مرتب پرداخت نمی شود و گاهی تا سه چهار ماه طول می کشد.

وی در ادامه به تحصیل خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در رشته مدیریت بازرگانی نیز اشاره و اظهار کرد: به علت مشکلات مالی دو میلیون و800 هزار تومان به این دانشگاه بدهی دارم اما با مساعدت مسئولان دانشگاه با وجود این بدهی در حال تحصیل هستم.

نجفی در پایان و با بیان اینکه از حمایت مسئولان ورزشی و غیرورزشی استان مایوس شده و دیگر امیدی به کمک آن ها ندارد، گفت: تا زمانی که در اوج بودیم و افتخار کسب می کردیم برایمان هورا می کشیدند و کف می زدند اما الان که به دلیل یکسری مسائل از حضور در مسابقه ها بازمانده و تیم ملی تعطیل شده است هیچ کس کوچکترین سراغی از ما نمی گیرد و این بیشتر از هر چیز دیگری دل ما را به درد می آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 4 دی 1394، کدمطلب: 81893438 (5068998)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین