پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
در حالی که در سال‌های اخیر شاهد توسعه زیرساخت‌های ورزشی در نقاط مختلف کشور هستیم، جوانان بردخون از کمبود فضای ورزشی رنج می‌برند.

شعار سال: در بردخون از گذشته های دور که امکانات و تجهیزات امروزی نبود ورزش فوتبال جایگاه خاصی داشته و کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به ورزش فوتبال می‌پرداخته‌اند.

اما امروزه با همه پیشرفت‌ها و رشد زیادی که در زمینه ورزش داشته‌ایم اما بردخون همچنان از کمبودها و مشکلات متفاوت رنج می‌برد و جوانان این دیار از این جهت نگران و افسرده هستند که می‌طلبد مسئولان در بخش، شهرستان و استان به مطالبات علاقمندان به ورزش و نشاط نگاهی دوباره کنند.

برخی از این علاقمندان درددل‌ها و انتظارات خود را بیان کرده‌اند و بی‌صبرانه منتظرند تا مسئولان دلسوز و حامیان همیشگی ورزشکاران به صورت جدی گفته‌ها و دلبستگی‌های آنان را بشنوند و عملی کنند.

لزوم توسعه زیرساخت‌های ورزشی

یکی از فرهنگیان بردخون گفت: سالها پیش که شاهد پیشرفت های امروزی نبودیم مشتاقان ورزش زمینی را آماده می کردند و با نصب چوب یا گذاشتن سنگ میدان فوتبال می ساختند و بی خیال مشکلات به ورزش می پرداختند.

علی جعفری افزود: امروزه که کشاورزی در این منطقه توسعه یافته و زمین ها ارزش پیدا کرده اند کمتر می توان هر زمینی را برای ورزش بویژه فوتبال در اختیار گرفت و ممکن است مالکان مدعی و شاکی شوند که این وضعیت علاقمندان به ورزش را نگران کرده است.

وی اضافه کرد: در بخش بردخون با تلاش دولت تدبیر و امید و پیگیری مسئولان، اکثر روستاها دارای زمین چمن مصنوعی هستند که فرصت مناسبی برای توسعه ورزش روستایی است.

جعفری ادامه داد: شهر بردخون در زمینه فضای ورزشی مشکلات بیشتری دارد زیرا تیم ها و دسته های ورزشی شهر فعالیت بیشتری دارند و تعدادی از تیم ها نیز در مسابقات استانی حاضر شده‌اند و نیازمند تمرین و انجام مسابقه هستند.

کمبود فضای ورزشی در بردخون

سرپرست یکی از تیم های بردخون گفت: جوانان بردخونی برای ورزش و بازی فوتبال ناچارند به زمین های ورزشی شهر مراجعه کنند اما این زمین‌ها نیز برخی اوقات جوابگوی علاقمندی آنان نیست.

محسن بردستانی افزود: چمن مصنوعی آموزش و پرورش ویژه دانش آموزان و فرهنگیان است و افراد دیگر مجوز استفاده را ندارند هرچند در این زمینه دست اندرکاران آموزش و پرورش نیز همکاری نزدیکی با جوانان منطقه داشته‌اند.

یکی دیگر از ورزشکاران و علاقمندان با تقدیر از همه مسئولان، گفت: زمین چمن شهرداری قابلیت استفاده مطلوبی ندارد و می طلبد دست اندرکاران برای ترمیم آن تلاش کنند و استادیوم ورزشی شهید زنگباری نیز دارای مشکلاتی است که باعث ناراحتی ورزشکاران شده است.

امید قایدی افزود: زمین چمن مصنوعی استادیم شهید زنگباری با اعتبار بالایی آماده شد اما پس از سه سال از کاشت چمن به دلایلی کمتر استفاده می شود.

وی با بیان اینکه مبلغ 6 میلیارد ریال برای تجهیز نور ورزشگاه اختصاص یافته، اضافه کرد: منطقه ما در این فصل به شدت گرم و بازی کردن در روز غیرقابل تحمل است و تنها زمان مناسب شب است که آن نیز به دلیل عدم نور کافی غیرممکن است.

بردخون فاقد چمن مصنوعی مینی فوتبال است

یکی از بازیکنان بزرگسال نیز گفت: جوانان منطقه به دلیل علاقمندی و نیاز به ورزش ترجیح می دهند با همه خطرات به روستاهای همجوار مراجعه و از چمن آنها استفاده کنند.

رضا دکتری افزود: برخی نیز مانند جوانان سهند در زمینی تمرین می کنند که هر روز به دلیل ساخت و ساز تنگ و محدود می شود.

وی اضافه کرد: جوانان از خود می پرسند چرا بردخون با جوانان مشتاق فاقد چمن مصنوعی مینی فوتبال است و این خواسته آنان کی عملی می شود.

احداث زمین و سالن ورزشی در بردخون

مسئول نمایندگی ورزش و جوانان بخش بردخون نیز با پذیرش مشکلات و پیشنهادات جوانان و ورزشکاران بردخونی گفت: برای انعکاس و رفع این مشکلات نشست ها و پیگیری های زیادی صورت گرفته که شهرداری بردخون برای احداث زمین مینی فوتبال در شهر قول همکاری داده است.

علی محمدی دوست افزود:در زمینه روشنایی استادیوم ورزشی شهید زنگباری نیز اقدامات و پیگیری های مستمری با همکاری مسئولان بخش داشته ایم که اداره ورزش و جوانان شهرستان برای رفع این کمبود در حال رایزنی و تلاش است تا این خواسته جوانان منطقه عملی شود.

وی با بیان اینکه به زودی عملیات ساخت سالن ورزشی بانوان در بردخون آغاز می شود، اضافه کرد: در ایام فراغت دانش آموزان وفصل تابستان باهمکاری نهادها وادارات دست اندرکارآموزش رشته های ورزشی در بردخون شروع می شود تا علاقمندان از این دوره ها استفاده کنند.

مسئولان و دلسوزان بخش، شهرستان و استان جوانان و ورزشکاران بردخونی را فراموش نکنند و آنان را به دنبال نشاط و ورزش سالم هستند از یاد نبریم که ممکن است بر اثر غفلت روزی به کنج خرابه ای پناه برند و افسوس فردا حاصلی نخواهد داشت.

نماینده مجلس و مسئولان آنچه مهم است عمل به وعده ها در خاطرجوانان می ماند و بدقولی ها ماندگار خواهد ماند پس ذره ای به این جوانان بیندیشیم و با مشارکت بیشتری ورزش بخش را به تحولی اساسی برسانیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب بوشهر ، تاریخ انتشار 25 اردیبهشت 97، کدمطلب: 7889، www.aftabeboushehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین