پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کارشناس ورزش بانوان شهرستان اردکان ضمن ارائه عملکرد شش ماهه نخست امسال این اداره گفت:محدودیت فضای ورزشی و عدم حمایت مالی از عمده‌ترین مسائل ورزشی است که بانوان اردکانی با آن مواجه‌اند.
شعارسال: راضیه افخمی با اشاره به فعالیت 35 هیئت ورزشی در شهرستان اردکان اذعان کرد: با راه‌اندازی 4رشته ورزشی جدید شامل شمشیر بازی، کشتی آلیش، دوچرخه سواری و فوتسال ؛ در حال حاضر 20هیئت در بخش ورزش بانوان اردکان فعال است.

وی کسب 3 عنوان قهرمانی کشور در رشته اسکیت توسط خانم‌ها سپیده شجاع الدینی ومهتاب اسلامی ، کسب 3 عنوان قهرمان کشوری در رشته تکواندو در مسابقات بسیج توسط آتوسا و زینب آریافر و مروارید حلوانی، اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری بدمینتون دانش‌آموزی برای اولین بار، کسب عنوان قهرمانی تیم کاراته با دعوت از مربی تیم ملی سرکار خانم بداغی و مربی لیگ برتری تیم اصفهان سرکار خانم اخوان، دعوت از خانم‌ها زهرا شاکر و مهسا قادری به مرحله نهایی اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان، اعزام تیم ژیمناستیک دختران به مسابقات کشوری دانش‌آموزی درکردستان را از جمله موفقیت و فعالیت‌های بانوان ورزشکار اردکانی عنوان کرد.

افخمی از ساماندهی بیش از 3هزار ورزشکار فعال به تعداد 2هزار مرد و هزار زن ورزشکار خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح سه شنبه‌های شاد برای بانوان به صورت هفتگی از ساعت 7 الی 8 صبح در محل پارک بانوان، با برگزاری مسابقات ورزشی و مشاوره رایگان از جمله برنامه‌های موفق اداره ورزش یزد بوده است.

* مشکلات ورزش بانوان در شهرستان اردکان

وی ضرورت وجود مجتمع فرهنگی ورزشی ویژه بانوان شامل استخر آب‌درمانی، فضای ویژه کودکان،مکانی برای فرهنگ‌سازی و ترغیب بانوان به ورزش در فضایی امن و شاد را یادآور شد و ادامه داد: محدودیت فضای ورزشی بانوان، نبود پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری بانوان و ... از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

افخمی همچنین کمبود فضای ورزشی در محلات، عدم حمایت اسپانسرها از ورزش قهرمانی بانوان، عدم حمایت از برگزاری همایش‌های فرهنگی-ورزشی مناسبتی بانوان، عدم وجود تجهیزاتی از قبیل ترامپولین، تاتمی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، دوچرخه و وسایل بدنسازی پارکی، کمبود نیروی انسانی و مربیان متخصص در سطوح بالاتر را از دیگر مشکلات ورزش بانوان اردکان بیان کرد.

این مسئول همکاری بهتر ارگان‌هایی از قبیل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اداره اوقاف و توجه بیشتر هیات‌های استان به ورزش بانوان را خواستار شد و گفت: حمایت شهرداری از ورزش محلات در قالب برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و تخفیف سرویس‌های ایاب و ذهاب برای اعزام‌ به مسابقات می‌تواند در زمینه ورزش بانوان راهگشا باشد.

وی بر لزوم حمایت بیشتر از ورزشکاران و مربیان افتخارآفرین در عرصه منطقه‌ای و کشوری، مساعدت برای آموزش و ارتقا درجه مربیان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه رییس اداره ورزش و جوانان اردکان در این مدت توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان داشته است.

* عملکرد کلی اداره ورزش و جوانان اردکان

وی اعزام بیش از 100 تیم ورزشی اردکان به مسابقات استانی و 30 تیم به مسابقات کشوری را از جمله عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان اردکان بیان کرد و افزود: طی شش ماهه نخست امسال با بکارگیری اساتید و متخصصان ورزشی دوره مربیگری درجه سه آمادگی جسمانی بانوان و 20 کارگاه آموزشی برای مربیان شهرستان برگزار شده است.

افخمی برگزاری 57 همایش از جمله پیاده‌روی، جشنواره، کوهنوردی، کویر‌نوردی، ورزش صبحگاهی، دوچرخه‌سواری در 6ماهه نخست امسال در اردکان را یادآور شد و اذعان کرد: فعال نمودن ورزش کارمندان بویژه در حوزه بانوان بصورت رایگان در رشته‌های شنا، دوچرخه‌سواری در محوطه ورزشگاه، ایروبیک، ورزش صبحگاهی در دو نقطه شهر ازدیگر فعالیت‌های ورزشی در اردکان می‌باشد.

وی میزبانی اداره ورزش و جوانان اردکان از 3 مسابقه تیراندازی با کمان جام ثمر و برسام و والیبال در سطح استان، امضا 6 تفاهم‌نامه همکاری با ادارات مختلف، تداوم ورزش صبحگاهی در سه پایگاه پارک آزادی، پارک بانوان و پارک مهر ولیعصر با بیش از 300 عضو فعال، برگزاری 30 کلاس طرح اوقات فراغت تابستان در رشته‌های مختلف ورزشی در بخش بانوان را از دیگر برنامه‌های انجام شده در 6ماهه نخست امسال بیان کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی اردکان گویا، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395، کدخبر: 25310526، www.ardakangooya.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین