پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از سرانه پائین فضای ورزشی در این استان خبر داد و گفت: علیرغم افتتاح ده ها پروژه طی سه سال اخیر این روند با افزایش محسوسی مواجه نبوده است.

شعار سال: حامد جولایی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه نوع نگاه به حوزه ورزش از سوی مدیران ارشد در استان کردستان بسیار بهتر شده است و به همین دلیل اقدامات خوب و قابل توجهی در این راستا در سطح استان اجرایی و عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر حدود ۱۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان کردستان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است و در حال حاضر عملیات اجرایی ۲۰ پروژه ورزشی نیمه تمام دگر نیز در دست اجراست و انتظار می رود که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این ۲۰ پروژه نیز در سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: سهم اعتبار ورزش و جوانان کردستان برای اجرایی کردن پروژه های عمرانی طی سال های گذشته اندک بود ولی علیرغم این محدودیت های اعتبار پروژه های مهم و خوبی در این بخش تکمیل و امروز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

استفاده از مشارکت بخش خصوص برای تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام

وی با اشاره به استفاده از مشارکت بخش خصوصی در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان کردستان، افزود: در راستای واگذاری پروژه های نیمه تمام ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان یکی از سازمان های پیشگام در سطح استان و کشور بود و خوشبختانه چندین پروژه در این قالب به بخش خصوصی واگذار شده و امروز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه امروز نیز این آمادگی از سوی اداره کل ورزش و جوانان کردستان برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی وجود دارد، بیان کرد: میزان مطالبات در بخش ورزش به ویژه ارتقاء زیرساخت ها بالاست و به همین دلیل باید از ظرفیت های بخش خصوصی به شکل بهتری بهره برداری شود.

جولایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پائین بودن سرانه فضای ورزشی در استان کردستان، عنوان کرد: هم اکنون سرانه فضای ورزشی در استان کردستان ۳ دهم درصد است و به همین دلیل یکی از اولویت های اصلی اداره کل ورزش و جوانان کردستان بهره برداری از توان بخش خصوصی برای افزایش این مهم است.

وی افزود: هر چند که طی سه سال اخیر ده ها پروژه ورزشی در استان کردستان افتتاح و امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد ولی به دلیل افزایش جمعیت این سرانه فضای ورزشی تغییر چندانی پیدا نکرده است.

نبود خوابگاه ورزشی در استان کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان یکی دیگر از مشکلات اصلی این بخش را نبود خوابگاه ورزشی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه کردستان در زمینه خوابگاه ورزشی نیز دچار مشکل جدی است و این کمبود باعث می شود که امکان میزبانی مسابقات بین المللی از استان کردستان گرفته شود.

وی گفت: احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره ورزشی در شهر سنندج به عنوان یکی از اولویت های اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در دستور کار قرار گرفته است و در راستای اجرایی ردن این مهم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اسعت.

جولایی بیان کرد: بر اساس مجوز صادر شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، قرار است از محل فروش اموال مازاد اداره کل ورزش و جوانان اعتبار مورد نیاز در راستای احداث این خوابگاه ورزشی در استان کردستان تامین شود.

درخشش ورزشکاران کردستان در عرصه های ملی و بین المللی

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری با اشاره به موفقیت ورزشکاران کردستان در عرصه های مختلف ورزشی در سطح ملی، بین المللی و جهانی، یادآور شد: علیرغم محدودیت های زیرساختی، ورزشکاران کردستان با تکیر بر توانمندی و استعدادهای خود موفقیت های خوبی را در رقابت های مختلف به دست آورده اند.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر ورزش و جوانان استان کردستان، افزود: خوشبختانه در جریان این سفر علاوه بر کمک های موردی وزیر ورزش و جوانان، اعتبارات جاری برای کمک به هیات های ورزشی این استان پنج برابر افزیش یافت و این اقدام باعث شد تا اداره کل به شکل بهتری بتواند از هیات های ورزشی فعال در سطح استان حمایت داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان بیان کرد: در راستای این افزایش اعتباری، اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در سال جاری از تمامی هیات های ورزشی استان حمایت های خوبی را صورت داده است و انتظار می رود که هیات های ورزشی نیز بتوانند با جذب حمایت های بخش خصوصی برنامه های کاری خود را به شکل بهتری دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری منظم مجامع انتخاباتی هیات های ورزشی استان کردستان طی سه سال اخیر، گفت: خوشبختانه هم اکنون وضعیت مدیریتی تمامی هیات های ورزشی در استان کردستان مشخص است و در این زمینه ما مشکلی نداریم.

جولایی همچنین به ارتقاء فعالیت های حوزه معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه نیز طی سال جاری اقدامات بسیار خوبی اجرایی شده است و به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان کردستان مورد تقدیر و تجلیل وزارت قرار گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 مرداد 96، کدمطلب: 4060452:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین