پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
ورزش ابرکوه با وجود فعالیتهای عمرانی انجام شده با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند به نحوی که این شهر از داشتن حداقل یک خوابگاه ورزشی محروم است و مجموعه ورزشی شهید پوراکبری نیز از کمترین امکانات بی‌بهره است.

شعار سال: شهرستان ابرکوه فاقد مکان های تفریحی مناسب است و ورزش اصلی ترین راه پرکردن اوقات فراغت مردم به خصوص جوانان شهرستان است.

با وجود این ابرکوه از مشکلات بسیاری در حیطه ورزش رنج می برد.

6.7 درصد امکانات ورزشی استان یزد در شهرستان ابرکوه واقع شده است و این شهرستان رتبه هفتم را از این نظر در بین شهرستان های استان یزد دارد.

امکانات ورزشی این شهرستان شامل سالن های ورزشی فجر، کوثر، شهید کارگر، شهید مستوفی، وحدت اردی، شهدای مهردشت و یک استخر سرپوشیده و مجموعه ورزشی شهید پوراکبری است.

در شش ماهه اول سال جاری سه هزار و 472 ورزشکار ابرکوهی بیمه شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 109 درصد رشد داشته است.

به بهانه هفته تربیت بدنی و ورزش و در گفتگو با مسئول اداره ورزش و جوانان این شهرستان پاره ای از مشکلات پیش رو در زمینه توسعه ورزش در شهرستان را به بحث گذاشته ایم و آن چه می خوانید ما حصل درد دل های این مسئول ورزشی است.

قاسمی البته از ادارات و به خصوص بخشداری های شهرستان ابرکوه که با در اختیار قرار دادن امکانات خود یاری رسان ورزش هستند تشکر کرد.

تیم های ورزشی ابرکوه حرف های بسیاری در کشور دارند

در صورت توجه به تیم های ورزشی ابرکوه و بر اساس سوابقی که از حضور آنان در مسابقات کشوری داریم می توان به کسب افتخار توسط آن ها امیدوار بود و این در حالی است که ما قادر به کمترین حمایت از ورزشکاران نیستیم.

سال پیش تیم فوتسال پردیسان در مسابقات کشوری حضور یافت و نتوانستیم کمترین کمکی به آن ها داشته باشیم و این تیم با حضور در اردبیل و با حضور تیم هائی حرفه ای با تفاوت گل از دور مسابقات حذف شد.

تیم ووشو ابرکوه نیز که یکی از بهترین تیم های استان یزد به شمار می رود که دارای مقام در مسابقات کشوری است به علت نبود بودجه کافی در شرف تعطیلی است.

به قهرمانی چون درخشنده فر که با هزینه شخصی در مسابقات باکو شرکت کرد و با مدال نقره به ایران بازگشت هیچ کمکی نشد.

در موقع اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری به واسطه مشکلات تأمین هزینه های اعزام عزا می گیریم و در صورت کسب مقام نیز ناراحت هستیم زیرا قادر به حداقل تقدیر از ورزشکاران نیستیم.

ابرکوه اسپانسر ورزشی ندارد

به علت عدم وجود واحدهای صنعتی، اسپانسری برای یاری رساندن به تیم های ورزشی وجود ندارد و تیم های ورزشی شهرستان که بسیاری از آنها نماینده استان یزد در مسابقات کشوری هستند حتی برای تردد به محل مسابقات نیز با مشکل مواجه هستند.

25 هیئت ورزشی در این شهرستان فعالیت می کنند و هر هیئت سالانه حدود 500 هزار تومان اعتبار دارد و این درحالی است که شهرستانی به واسطه داشتن اسپانسر مبلغی حدود 500 میلیون تومان در اختیار هیئت های ورزشی خود قرار داده است.

به واسطه نداشتن بودجه، امر آموزش در ورزش ابرکوه به فراموشی سپرده شود و هزینه های شرکت در کلاس های داوری و مربیگری در سطح استان، مشکلات بسیاری در این زمینه ایجاد کرده است.

مبلغ حق شرکت در مسابقات استانی نیز برای شهرستانی که بودجه یکساله هر هیئت آن حدود 500 هزار تومان است برای این شهرستان زیاد است و همین امر باعث شده است که بسیاری از تیم های ابرکوه در مسابقات استانی شرکت نکنند.

قول کمک هیئت فوتبال استان تحقق پیدا نکرد

به این مشکلات قول های عملی نشده مسئولان استانی را نیز اضافه کنید که سال پیش ابرکوه میزبان فوتسال جوانان کشور بود ولی وعده های داده شده برای کمک به این مسابقات هیچ گاه تحقق پیدا نکرد.

با توجه به این که رئیس هیئت فوتبال استان به صورت کتبی قول پرداخت مبلغ دو میلیون تومان به شهرستان را داده بود این مبلغ توسط دبیر هیئت وقت استان پرداخت نشد و مراجعات مکرر نیز دردی را دوا نکرد.

اما قاسمی از فعالیت های عمرانی و مشکلات اجرایی آن ها نیز در این گفتگو سخن به میان آورد و گفت که علیرغم این مشکلات به فعالیت های خود برای عمران و آبادانی ورزش شهرستان ادامه می دهیم.

تمام سالنهای ورزشی ابرکوه نیمه تمام است

نیمه تمام ماندن پروژه های ورزشی بزرگترین مشکل اداره ورزش و جوانان است و در این زمینه چشم انداز مناسبی دیده نمی شود.

سالن ورزشی کوثر که تنها سالن ورزشی ویژه بانوان ابرکوه است فاقد حصارکشی،محوطه سازی و سیستم سرمایش و گرمایش مناسب است. ورزش بانوان همچنین استخر و سالن تمرینی و پیست اسکیت و مکانی برای دوچرخه سواری در اختیار ندارد.

سالن شهید مستوفی نیز دارای دیوار کشی و محوطه سازی نیمه تمام، چشم انداز نامناسب و نداشتن راه دسترسی مناسب است، همچنین سالن شهید کارگر نیز محوطه و حصار ندارد و راه دسترسی به آن نامناسب است و به طور کلی تمامی هفت سالن ورزشی شهرستان که ورزشکاران از آنها استفاده می کنند به صورت ناقص مورد بهره برداری قرار گرفته است.

همچنین ابرکوه تنها دارای یک استخر شنا است که محدودیت های بسیاری را به خصوص برای استفاده بانوان ایجاد کرده است در صورتی که می توان با صرف هزینه، استخر متروک شده مجموعه شهید پوراکبری را بازسازی کرد و مورد استفاده قرار داد.

ابرکوه خوابگاه ورزشی ندارد

تنها مجموعه ورزشی شهرستان نیزاستادیوم ورزشی شهید پوراکبری است که شامل زمین چمن و چند سالن تمرینی است و با اینکه بیش از 40 سال از زمان ساخت آن می گذرد حتی فاقد سرویس بهداشتی است.

حتی تنها مجموعه ورزشی شهرستان نیز یک خوابگاه و استراحتگاه ندارد و این امر باعث شد که سال گذشته که میزبان مسابقات فوتسال کشوری بودیم برای اسکان کادر اجرایی مسابقات چهار بار خوابگاه ادارات را که در اختیار گرفته بودیم با دستور ناظران مسابقات تعویض کنیم.

نداشتن خوابگاه باعث شد میزبانی مسابقات ورزش باستانی المپیاد دارالعباده را نیز از دست بدهیم در حالی که در شهرهای بسیار کوچکتر استان شاهد میزبانی این بازی ها بوده ایم شهرستان ابرکوه تنها بواسطه عدم وجود خوابگاه قادر به میزبانی نیست.

مجموعه ورزشی شهید پوراکبری فاقد حداقل امکانات است

علیرغم این که بیشترین حضور ورزشکاران شهرستان در مجموعه ورزشی شهید پوراکبری است این مجموعه ورزشی حتی آبخوری ندارد واستخر روباز این مجموعه چندین سال است به صورت متروکه رها شده است و این در حالی است که با سرمایه گذاری می توان آن را به استخر ویژه بانوان تبدیل کرد.

در شهر مهردشت در بخش بهمن نیز دو سالن ورزشی نیمه تمام و بدون محوطه سازی و وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب داریم که حتی از گاز کشی محروم است. تنها زمین چمن بخش بهمن نیز فاقد سکوی تماشاچی،سرویس بهداشتی و چاه آب است.

علاوه بر این که توجه به ورزش به عنوان ابزاری سالم،باعث ایجاد سلامت در جامعه می شود، باید به این نکته نیز توجه کرد که ورزش امروزه به عنوان یکی از ابزارهای مقابله با توطئه ها و جنگ نرم دشمن نیز به شمار می رود.

ورزش همچنین باعث غرور ملی است و سرفرازی ورزش در عرصه های جهانی روحیه شادی و نشاط را نیز در جامعه تزریق می کند و البته باید در کنار این مسائل به این مطلب نیز توجه داشته باشیم که بسیاری از ورزشکاران نام آور کشور ،برخواسته از شهرستان های کوچک هستند و همین مسئله بر لزوم توجه هر چه بیشتر به ورزش شهرستان ها می افزاید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ شنا، تاریخ 27 بهمن 92، کد مطلب: 53: www.emayeasheghan.mihanblog.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین