پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: در سال جدید مقدمات اخذ سند مالکیت بیش از 500 هکتار اراضی وقفی ابرکوه فراهم و تا سال آینده سند آنها صادر می شود.
شعارسال: سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در خصوص اهمیت و ضرورت جایگاه وقف در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: از اوایل سال جدید تا کنون 11 وقف در شهرستان محقق شده است و این نشان می دهد که در چند سال اخیر نسبت به گذشته وقف جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

ابطحی افزود: مطبوعات، روحانیت و اداره اوقاف و امور خیریه، سه رکن مهم احیاء و ارتقاء جایگاه وقف و ترویج فرهنگ آن است.

وی ضمن بیان این مطلب که وقف های شهرستان در سال های اخیر در راستای نیاز های جامعه بوده است، گفت: این سه رکن باعث شد که خیرین سطح شهر با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه و گرفتن مشاوره در زمینه های مختلف، وقف ها متناسب با جامعه و نیازهای آن انجام شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در اجرای طرح شناسایی موقوفاتی، بالغ بر 300 رقبه وقف شناسایی شده است که امور مربوط به ثبت آنها در دستور کار قرار دارد. تا کنون 700 رقبه وقفی در ابرکوه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال جدید مقدمات اخذ سند مالکیت بیش از 500 هکتار اراضی وقفی ابرکوه فراهم شده است، که ان شاءالله تا سال آینده سند آنها صادر می شود.

ابطحی تاکید کرد: همچنین دفتر مشاوره وقف با هدف مشاوره و اطلاع رسانی از آثار و برکات این سنت حسنه، در جهت ایجاد وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، در ابرکوه راه اندازی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه ادامه داد: ترویج معارف دین به شیوه های نوین، کمک و تسهیل مسائل ازدواج و مسکن جوانان، وقف در حوزه بهداشت، درمان و سلامت شهر، کمک به توسعه مدارس و حوزه های علمیه (کوثر و ولیعصر) و توسعه علوم قرآنی را از اهم نیازهای روز جامعه برشمرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی سرو ابر کوه، تاریخ انتشار: 16 دی 1395، کدخبر: 4304640، www.sarveabarkouh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
اینکار سند دار کردن اراضی وقفی،کار خوبی است اما اولویت نیست. اولویت سند دار کردن اراضی روستایی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین