پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد کرمانشاه با اشاره به افزایش شهریه در این دانشگاه گفت: افزایش شهریه موضوعی سراسری است و هیچ واحدی نمی‌تواند قیمت ...

شعار سالیکی از دانشجویان که در رشته کامپیوتر این دانشگاه درس می خواند، می گوید: هفتم بهمن ماه زمان انتخاب واحد دانشگاه است وقتی بچه ها به سایت دانشگاه مراجعه کرده اند، با افزایش قیمت 10 تا 20 هزار تومانی هر کدام از واحدها روبه رو شده اند؛ در حالی که براساس قانون نباید چنین افزایش قیمتی صورت گیرد. این اتفاق در اوایل ترم نیز رخ داد و حدود 200 هزار تومان بر روی شهریه همه بچه ها اضافه شده بود؛ اما افرادی که اعتراض می کردند، این شهریه از حساب آنها کسر می‌شد.

وی در ادامه افزود: شهریه ثابت از ابتدای سال تا انتهای دوران تحصیل برای دانشجوی ورودی همان سال باید ثابت باشد و این شهریه متغیر است که در اوایل مهر ماه افزایش می یابد.

این دانشجو ادامه داد: اوایل ترم موضوعی که برای خودم رخ داد این بود که دویست هزار تومان به شهریه ام اضافه شده بود، اما با مراجعه به واحد مالی این دویست تومان کسر شد.

یکی دیگر از دانشجویان نیز در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: به دلیل افزایش ناگهانی شهریه های واحدها قرار بود امروز تجمعی صورت بگیرد؛ زیرا قیمت واحدها به یک باره افزایش یافته است و این برخلاف قوانین دانشگاهی است. نمی شود که واحدهایی که دانشجویان خودشان زحمت می کشند این همه هزینه بردار باشد هر واحد درسی بیش از 15 هزار تومان افزایش یافته و این فشار مضاعف بر روی دانشجو است.

پیگیری های خبرنگار خبرگزاری دانشجو از روابط عمومی دانشگاه نشان از این داشت که موضوع به دلیل اشتباه نرم افزاری است.

عظیمی، مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: افزایش شهریه موضوعی سراسری است و هیچ واحدی در هیچ دانشگاهی نمی تواند قیمت واحدها را افزایش دهد اما احتمال اشتباه سیستم در محاسبات وجود دارد.

وی در ادامه افزود: این اشتباه بیش از این نیز رخ داده است؛ ما در ترم های قبل شاهد این بودیم که حتی بعضی از دروس صفر اعلام شده است؛ در حالی که در دانشگاه آزاد هیچ واحدی قیمت صفر ندارد بعد از این که در ترم بعد مبلغ این واحد به شهریه دانشجویی اضافه شده است وی شاکی بوده و به نظرش موضوع غیرقانونی بوده است در حالی که اگر درست محاسبه کنند این موضوع حل می شود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تاکید براینکه بخش نامه ها و قوانین دانشگاه آزاد در همه کشور یکسان است، اضافه کرد: احتمال اشتباه در محاسبات سیستم وجود دارد براساس قانون بودجه 10 درصد در اول هر سال تحصیلی اضافه می شود و این افزایش شهریه تنها در واحدهای متغیر است؛ به طور مثال دانشجویی که در سال 95 وارد دانشگاه شده است تا انتهای تحصیل شهریه ثابتش تغییر نمی کند و افزایش قیمت فقط برای واحدهای متغیر است. اما در هر صورت ما در واحد روابط عمومی در خدمت دانشجویان هستیم و هر افزایش قیمتی را با ما در میان بگذارند حتما رسیدگی می کنیم.

افزایش شهریه دانشگاه آزاد کرمانشاه اشتباه سیستم نرم افزار بوده است

امیربیگی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کرمانشاه نیز گفت: ساعتی قبل با هیئت رئیسه دانشگاه جلسه ای داشتیم آنها بلافاصله موضوع را پیگیری و اعلام کردند که براساس قانون همان ده درصد ترم قبل باید محاسبه شود در واقع پیگیری آنها نشان داد که اشتباه محاسباتی و نرم افزاری سبب این افزایش قیمت شده است در حال حاضر سایت از دسترس خارج شده است و به زودی مشکل برطرف خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 4بهمن 96، کدمطلب:۶۶۲۲۴۰، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
امان از این نرم افزار های پول پرست!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین