پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تجمیع بعضی واحدها از برخی هزینه‌های مدیریتی و کارمندی واحد زیان‌ده کم و این واحد به واحد اداری تبدیل می‌شود.

شعار سال: حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص زمان اجرایی شدن وعده فرهاد رهبر برای انتقال دانشجویان دختر به دانشگاه‌های محل سکونتشان گفت: موضوع انتقال دانشجویان دختر به محل سکونتشان جزو برنامه‌هایی بوده که با همه وجود مورد اهتمام آقای دکتر ولایتی، آقای دکتر رهبر و تیم مدیریتی دانشگاه آزاد بوده است. دانشگاه آزاد هم اکنون در حال آماده سازی آیین نامه اجرایی برای این کار است که در یک چارچوب معین نقل و انتقال دانشجویان دختر صورت گیرد.

انتقال دانشجویان دختر به دانشگاه محل سکونت تا ترم بهمن

وی ادامه داد: ثبت نام‌ها در سامانه ویژه نقل و انتقالات معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد و ما به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که برای ترم آینده این طرح عملیاتی شود.

کلانتری افزود: امیدواریم شرایط میدانی اجازه دهد این طرح برای همه استان‌ها اجرایی شود، چون قطعا بحث هم طرازی دانشگاه‌ها و وجود رشته تحصیلی دانشجو در دانشگاه مقصد جزو مسائل مهم است.

واحدهای زیان ده دانشگاه آزاد به واحد اداری تبدیل می‌شوند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برنامه ریزی برای تجمیع واحدهای زیان ده دانشگاه آزاد نیز گفت: به دلیل کم شدن تعداد دانشجو در کشور برخی از واحدهای دانشگاه با افت دانشجو روبه رو شده است. تجمیع در این واحد‌ها به این صورت انجام می‌شود که ممکن است از حالت یک واحد مستقل خارج شوند و زیر مجموعه واحد بزرگتری قرار گیرند. با انجام این کار از برخی هزینه‌های مدیریتی و کارمندی واحد زیان ده کم و این واحد به واحد اداری تبدیل می‌شود. به طور مثال در استان تهران واحد پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی با یکدیگر ادغام و تبدیل به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی شده اند.

وی در خصوص وعده دانشگاه آزاد برای جذب دانشجویان ممتاز پس از فارغ التحصیلی در قالب اعضای هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: این کار یک عرف در میان همه دانشگاه‌های دنیا است که هم در حوزه آموزشی و هم پژوهشی دانشگاه دانشجویان ممتاز خود را به عنوان نیرو جذب می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی این کار را انجام می‌دهد البته با توجه به افت تعداد دانشجو جذب هیئت علمی نیز کاهش داشته است.

دانشگاه آزاد صفر تا صد وابسته به شهریه است

کلانتری در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه آزاد همیشه شهریه را قبل از انتخاب واحد از دانشجویان اخذ می‌کند بیان داشت: دانشگاه آزاد از صفر تا صد وابسته به شهریه است. دانشگاه‌های دولتی که نوبت دوم می‌گیرند به بودجه دولت وصل هستند و شهریه دانشجویان شبانه بخشی از درآمد آنهاست. اما دانشگاه آزاد همه سرمایه و درآمدش از شهریه دانشجویانش است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 21 آبان 96، کد مطلب: 645694: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین