پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۰۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
مديرکل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به آغاز ثبت درخواست دانشجويان متقاضي نقل و انتقال و مهماني در سامانه جديد « منادا» به آدرس زير، جزئيات و شرايط نقل و انتقال دانشجويان را تشريح کرد.
شعارسال: دکتر صامت در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه اولين شرط رسيدگي به درخواست متقاضيان نقل و انتقال ثبتنام در سامانه "منادا" است، افزود: مهلت ثبت درخواستها از روز 20 آذرماه تا 5 دي ماه در سامانه منادا ادامه دارد و دانشجويان براي ورود به اين سامانه با درج کامل آدرس فوق و يا مراجعه به سايت معاونت دانشجويي به آدرس stu.iau.irو يا سايت زير بخش نقل و انتقال ميتوانند وارد سايت منادا شوند.

وي با بيان اينکه براي سهولت ثبتنام راهنماي تصويري هم در سايت منادا و هم در سايت معاونت دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي قرار داده شده است، افزود: از آن جا که تعيين وضعيت دانشجويان براساس امتيازي که کسب مي‏کنند، انجام ميشود مهلت تعيين شده براي ثبت درخواستها به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.

به گفته وي، سامانه منادا به گونه‏اي طراحي شده که نيازي به تردد دانشجو به واحدهاي مبدا و مقصد نبوده و در صورت موافقت با درخواست، دانشجو به طور مستقيم مي‏تواند به واحد مراجعه کند.

مديرکل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تدوين شيوه‏نامه جديد نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامي درباره تغييرات بوجود آمده در اين خصوص گفت: به منظور تسهيل در امر مهماني و انتقالي چندين بند به شيوه‏نامه نقل و انتقالات افزوده شده است، به عنوان مثال مي‏توان به امکان مهماني براي دانشجويان خانم در سال اول دوران شيردهي اشاره کرد.

وي درباره ديگر تغييرات اين شيوه‏نامه گفت: امکان مهماني براي جانبازان 10 تا 24 درصد، همسران و فرزندان آنها، امکان مهماني براي رزمندگان داراي حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا پيش از تاريخ 24مهر67، امکان مهماني دائم براي آن دسته از دانشجوياني که داراي معلوليت جسمي حرکتي شديد بوده و يا داراي ناشنوايي شديد و يا روشندل هستند از ديگر تسهيلات درنظر گرفته شده براي دانشجويان در اين شيوهنامه به شمار ميرود.

دکتر صامت افزود: همچنين طبق اين شيوهنامه امکان مهماني براي دانشجويان زن در دوران بارداري به مدت حداکثر دو نيمسال(پس از تاييد کميسيون پزشکي) به هريک از واحدها امکانپذير شده است. از ديگر تغييرات مهم ديگر در اين شيوهنامه فراهم شدن انتقال و مهماني فرزندان و همسر کارکنان تمام وقت رسمي و قراردادي دانشگاه است که همانند فرزندان و همسران اعضاي هيات علمي تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامي در صورت احراز 90 درصد نمره قبولي آخرين فرد پذيرفته شده در واحد مقصد، ميتوانند به شهر محل خدمت والدين خود منتقل شوند.

وي افزود: در صورت عدم کسب 90 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده، فرد ميتواند به مدت دو نيمسال مهمان شود. همچنين در صورت کسب حداکثر معدل و گذراندن حداقل واحد درسي مهماني به انتقال تبديل ميشود. اين امتياز از بدو ورود براي فرزندان و کارکنان در نظرگرفته شده است. اين شرايط براي کارکنان و اعضاي هيات علمي نيز وجود دارد.

دکتر صامت تاکيد کرد: فراهم شدن شرايط انتقال براي پذيرفته‏شدگان فارغالتحصيل دبيرستانهاي سما (در صورت تحصيل کل دوران دبيرستان در مدارس سما)، يکي ديگر از تسهيلات در نظر گرفته شده در آيين‌نامه جديد است.

وي با اشاره به تغييرات بوجود آمده درخصوص شرايط مهماني و انتقال دانشجويان فاقد شرايط اختصاصي در اين شيوهنامه گفت: همانند سنوات گذشته انتقال دانشجويان براساس واحد مبدا و مقصد و جدول همترازي انجام ميشود. اما مهماني دانشجويان براساس امتياز کسب شده که شامل معدل کل، سابقه مهماني و نسبت واحد مبدا به مقصد در جدول همترازي است.

مديرکل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: تمام دانشجويان براساس امتياز کسب شده و ظرفيت واحدهاي مبدا و مقصد رتبهبندي ميشوند و هيچ يک از واحدهاي مبدا و مقصد در مهماني دانشجو دخالتي نخواهند داشت.

دکتر صامت اظهار داشت: در آيين‏نامه جديد شرايط مهماني و انتقال دانشجويان ساير دانشگاههاي داخل به دانشگاه آزاد اسلامي کاملا شفاف بيان شده است.

همچنين براساس اين شيوهنامه درصورت موافقت با انتقال دانشجويان ساير دانشگاهها به دانشگاه آزاد اسلامي، دروس گذرانده شده آنها معادلسازي شده و هيچ هزينه‏اي بابت معادلسازي اخذ نمي‏شود و مطابق ساير دانشجويان دانشگاه آزاد از آنها شهريه دريافت مي‏شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری ایران پرس، تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آذر 1395، کدخبر: 173208، www.iranpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین