پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
با حضورم در لهستان می‌توانم بیشتر به تیم ملی کمک کنم مرحله نهایی مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان در قاره آسیا در دو گروه برگزار می‌شود که رقابت‌های گروه A به میزبانی ایران از تاریخ 19 مردادماه در شهر اردبیل و با حضور 5 تیم ایران، چین، کره‌جنوبی، قطر و قزاقستان برگزار خواهد شد.

مرحله نهایی مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان در قاره آسیا در دو گروه برگزار می‌شود که رقابت‌های گروه A به میزبانی ایران از تاریخ 19 مردادماه در شهر اردبیل و با حضور 5 تیم ایران، چین، کره‌جنوبی، قطر و قزاقستان برگزار خواهد شد. تمرینات تیم ملی والیبال زیر نظر ایگور کولاکوویچ در حال برگزاری است و ملى پوشان کشورمان پیش از حضور در این مسابقات اردویى دوستانه در کشور ترکیه برگزار خواهند کرد و پس از آن برای کسب سهمیه جهانی تلاش خواهند کرد. پس از اتمام مسابقات لیگ جهانی والیبال انتقاداتی در خصوص عدم تمایل بازیکنان ملی پوش برای حضور در لیگ‌های اروپایی شد که در ابتدا جواد معنوی‌نژاد به‌عنوان تنها بازیکن لژیونر ایرانی به لیگ ایتالیا پیوست و در ادامه میلاد عبادی‌پور هم تصمیم گرفت تا والیبال خود را در اروپا دنبال کند. به همین دلیل این بازیکن بانک سرمایه هم با تیم نامدار «اسکرا بلهاتوف» قرارداد 2 ساله امضا کرد و پس از مسابقات انتخابی جهان راهی لهستان خواهد شد. دریافت‌کننده تیم ملی والیبال در مورد اردوهای تیم ملی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «خدا را شکر شرایط بهتر از لیگ جهانی است. مسابقات لیگ جهانی فشرده برگزار شد و شرایط‌مان در لیگ جهانی واقعاً سخت بود. این فشردگی کارمان را سخت‌تر می‌کرد اما در مسابقات انتخابی چنین شرایطی را نداریم و تلاش‌مان این است تا یک صعود آسان داشته باشیم.» میلاد عبادی‌پور در خصوص تیم ملی چین و حضور لوزانو در این تیم می‌افزاید: «در آسیا تیم‌های ایران و چین رقیبان سرسختی برای همدیگر هستند. البته امسال با وجود حضور لوزانو در تیم ملی چین کارمان سخت‌تر شده است، لوزانو مربی کار بلدی است و باوجود حضور در ایران شناخت خوبی از خصوصیات بازیکنان ما دارد. از سوی دیگر چینی‌ها هم فیزیک بسیار خوبی دارند و کارمان در مصاف با این تیم بسیار سخت است. می‌دانیم که بازی‌های سختی در پیش داریم اما می‌خواهیم به‌عنوان تیم اول از گروه‌مان صعود کنیم.» او که در سال آینده در لیگ لهستان حضور خواهد داشت در خصوص لژیونر شدنش بیان می‌کند: «در هفته دوم لیگ جهانی و در تهران با پیشنهاد تیم «اسکرا بلهاتوف» مواجه شدم، اکثر بچه‌ها از پیشنهاد این تیم لهستانی به من مطلع شدند و من را تهدید کردند که باید به لهستان بروم، با تهدید بازیکنان لژیونر شدم (باخنده). تک تک بازیکنان من را حمایت و تشویق کردند تا پیشنهاد این تیم را بپذیرم و من هم قبول کردم تا به مدت 2 سال در این تیم بازی کنم.» لژیونر تیم ملی والیبال ادامه می‌دهد: «پس از مسابقات انتخابی جهان به لهستان می‌روم البته با بانک سرمایه قرارداد 2 ساله داشتم اما نتوانستم پیشنهاد این باشگاه را قبول نکنم چرا که باشگاه بلهاتوف بهترین و پرافتخارترین تیم در لیگ والیبال لهستان است. البته مبلغ قراردادم در بانک سرمایه بیشتر بود اما لهستان والیبال خوبی دارد و قطعاً با حضور در لیگ این کشور پیشرفت خواهم کرد.»

دریافت‌کننده تیم ملی والیبال در پاسخ به این سؤال که چه شد با وجود دستمزدهای خوب در لیگ ایران به یکباره تصمیم گرفتی به خارج از کشور بروی؟ می‌گوید: «هدفم این است با حضور در لیگ‌های اروپایی پیشرفت کنم تا بتوانم در آینده بیشتر در خدمت تیم ملی باشم و به تیم ملی کشورم بیش از این کمک کنم. حضورم در لیگ لهستان موجب می‌شود تا بازی‌های بهتری برای تیم ملی به نمایش بگذارم.»

او ادامه می‌دهد: «البته شاید این موضوع برعکس باشد و نتوانم در تیم‌های اروپایی به موفقیت برسم و در این راه ناکام بمانم. ما بازیکنان باید تمام شرایط را بسنجیم و پس از آن لژیونر شویم، شاید خیلی‌ها فکر کنند که این تصمیم راحتی است و چرا بازیکنان والیبال قبول نمی‌کنند به لیگ‌های اروپایی بروند؟ اما یک ورزشکار نمی‌تواند چشم بسته به پیشنهادات پاسخ بدهد.»

لژیونر والیبال ایران بیان می‌کند: «من به این موضوع فکر می‌کردم که اگر نتوانم در اروپا بازی کنم چه اتفاقی می‌افتد، با وجود این تمام احتمالات را مرور کردم و تصمیم گرفتم تا یک بار امتحان کنم و در خارج از ایران بازی کنم، اگر خوب بود ادامه می‌دهم، اگر هم بد بود بازمی‌گردم و در لیگ خودمان بازی می‌کنم. خدا را شکر بچه‌های ما این قدر باتجربه هستند که می‌توانند برای آینده خود تصمیم درست را بگیرند اما به همه بچه‌ها پیشنهاد می‌کنم که شانس خود را حداقل یک بار امتحان کنند و لژیونر شوند.» عبادی‌پور در خصوص بازیکنان تیم بلهاتوف می‌گوید: «این تیم بازیکنان خوبی دارد و اکثر بازیکنان این تیم ملی پوش هستند. کورک سال گذشته در این تیم بازی می‌کرد اما امسال به لیگ ترکیه رفت، بازیکنانی همچون تودور الکسی یف، دریافت‌کننده تیم ملی والیبال بلغارستان، ماریوش ولازلی، پشت خط زن تیم ملی لهستان از جمله بازیکنانی هستند که در این تیم بازی می‌کنند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 23، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1396، شماره: 6550 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین