پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: کمربند سبز اربعین در استان ایلام اجرایی شد .

شعار سال: مازیار سلیمان‌نژاد با بیان این­که بیانات مقام معظم رهبری و رهنمودهای داهیانه ایشان در زمینه حفاظت از محیط زیست حجت را بر تمام دستگاه­‌ها تمام کرده است، اظهار داشت: ما باید اقدامات مؤثری را در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست انجام دهیم که این اقدامات، سال گذشته پیگیری شد و در کل شهرستان­‌های استان، در حال پیگیری است و به صورت مستمر عملکرد آن، به سازمان محیط زیست ارسال خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته، مانوری تحت عنوان مانور منطقه­‌ای اطفاء حریق با همکاری‌ استان­‌‌های کرمانشاه، همدان، کردستان و لرستان برگزار کردیم که در این مانور، در کنار دستگاه­‌های عضو شورای مدیریت بحران استان، گروه­‌های مردمی را هم در مانور دخالت دادیم و همین اتفاق، به کاهش وسعت حریق در سال 95 کمک کرد، به طوری که ما در سال 95 در مقایسه با سال 94، 90 درصد کاهش وسعت حریق را داشتیم که موفقیت برجسته­‌ای بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به تدوین طرح­‌های جامع مدیریت گفت: طرح­‌های جامع مدیریت مناطق حفاظت شده، مانشت و قلارنگ، کولک، تنگ رازیانه (به عنوان یکی ز آثار طبیعی و ملی) و همین طور آثار طبیعی و ملی دهلران را به انجام رسانده­‌ایم و همچنین در این راستا، بحث مدیریت پایدار در مناطق را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه مشارکت­‌های مردمی، اداره کل حفاظت استان موفق به کسب رتبه ممتاز شده است، چرا که ما در حال حاضر 42 سازمان مردم نهاد محیط زیستی داریم که در کشور جزء استان‌های ممتاز در این زمینه هستیم.

سلیمان‌نژاد هم­چنین به اجرای تدابیر محیط زیستی در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: بحث کمربند سبز اربعین در این راستا پیگیری شد که با همکاری و مشارکت فعال زائرین این طرح اجرا شد. بحث فرهنگ سازی بین زوار، توزیع کیسه­های زباله و جمع آوری پسماندهایی که در مسیر تردد زوار بود از دیگر اقدامات در این راستا بود که با همکاری زوار به انجام رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام، نظارت دقیق بر وضعیت پسماندها به ویژه پسماندهای پزشکی را از دیگر اقدامات اداره کل استان ایلام برشمرد و گفت: بخش اعظمی از پسماندهای پزشکی را در مرکز استان با کمک بخش خصوصی ساماندهی کردیم و این اقدام برای سایر شهرستان­‌ها هم در حال پیگیری است تا در آینده مشکلی در خصوص پسماندهای پزشکی نداشته باشیم.

سلیمان­‌نژاد با اشاره به خبر تکمیل بخشی از موزه تاریخ طبیعی و تنوع محیط زیستی در سال گذشته، اظهار داشت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع محیط زیستی استان یکی از موزه‌های منحصر به فرد در سطح کشور است و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی درباره آمار بازدیدکنندگان موزه تاریخ طبیعی گفت: در سال 94 در ایام نوروز 3500 بازدیدکننده داشتیم و در سال 96 در ایام نوروز این آمار به بیش از 10 هزار نفر رسید که اکثرا گردشگران خارج از استان بودند و از شهرها و استان های دیگر به استان ایلام مراجعه کرده بودند.

سلیمان‌نژاد به تکثیر موفقیت آمیز گوزن زرد در سایت تکثیر و احیاء گوزن زرد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعدادی از گوزن­‌های زرد را به سایت کرخه در استان خوزستان منتقل کردیم.

وی ادامه داد: سایت­‌هایی قابلیت انتقال گوزن به سایر سایت­‌ها در سراسر کشور را دارند که از نظر جمعیت در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند که سایت احیاء و تکثیر گوزن ایلام از این شرایط برخوردا بوده است و در حال حاضر 36 رأس گوزن زرد در این سایت زندگی می­‌‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: کسب مقام اول حقوق شهروندی در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان­‌ها در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع از افتخارات دیگر ما در سال گذشته بود.

این مسئول اظهار داشت: کسب عنوان دستگاه برتر در زمینه شاخصه های بومی ارزیابی عملکرد در بین دستگاه­‌های اجرایی استان از دیگر موفقیت­‌های به دست آمده اداره کل محیط زیست استان در یک سال اخیر بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (استان ایلام)، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کد مطلب: 13960431001253:www.ilam.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین