پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
گزارش گمرک ایران از تداوم سقوط تجارت خارجی کشور در نه ماهه اول امسال حکایت دارد.

شعار سال: گمرک ایران گزارش داد: واردات كشورمان در مدت ياد شده به ۳۰ ميليارد و ۱۶۷ ميليون دلاررسيد كه اين ميزان واردات ۲۲.۳۴ درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

همچنين در ۹ ماهه امسال ميزانصادرات غير نفتي كشورمانبه۳۲ ميليارد و ۳۱ ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال ۱۱.۱۶ درصد كاهش داشت.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل گازهاي نفتي و هيدروكربورهاي گازي شكل، پروپان مايع شده و قير نفت بوده و عمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين، عراق، امارات متحده عربي، هند و افغانستان بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به ذرت دامي با سهم ۳ و ۵۰ صدم درصدي از كل ارزش واردات، گندم با ۲ و ۹ صدم درصد، لوبياي سويا با يك و ۹۴ صدم درصد و كنجاله سويا با يك و ۷۳ صدم درصد اختصاص دارد كه به ترتيب از كشورهاي چين، امارات متحده عربي، كره جنوبي، تركيه و سوئيس وارد كشور شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار 9 دی 1394، کد مطلب: 3012812: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین