پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱.۵ برابری بودجه مناطق ویژه اقتصادی از سال آینده خبر داد.

شعارسال: سیدمحمدعلی سید ابریشمی ظهر امروز در جمع مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی در یزد اظهار داشت: مقرر شده در سال ۹۵، بودجه مناطق ویژه اقتصادی تا ۱.۵ برابر افزایش داشته باشد که البته امیدواریم این میزان در دولت مصوب شود و در راستای توسعه و بهره‌برداری از مناطق ویژه اقتصادی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به بهبود وضعیت مناطق ویژه اقتصادی در کشور ادامه داد: اقدامات موثری برای تحقق اهداف مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفته و از زمانی که اداره امور مناطق ویژه به این سازمان واگذار شده در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و وضعیت بهتری در مقایسه با گذشته خود دارد.

*تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران

سید محمد سیدابریشمی با تاکیدبر ایجاد بسترهای لازم برای حضورسرمایه گذاران در مناطق ویژه اظهارداشت: مناطق ویژه اقتصادی در رشد و توسعه صنعت و صادرات نقش بسیار موثری دارند که لازم است سرمایه گذاران را با راهکارهایی به این مناطق جذب کنیم.

این مسئول پشتیبانی از فعالیت ‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین ‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای را از اهداف مهم مناطق ویژه برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر چندان توجه مناسبی به این مهم نشده است و مناطق ویژه از اهداف خود غافل مانده است.

وی همچنین با اشاره به عدم تحقق کامل بودجه سال جاری مناطق ویژه گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال برای مناطق ویژه در سال جاری اختصاص یافته که متاسفانه تاکنون به طور کامل محقق نشده است.

سید ابریشمی همچنین افزود: توصیه می‌کنم مناطقی که هنوز به هر دلیل نتوانستند بودجه اختصاصی خود را در یافت کنند تلاش کنند تا این امر تاپایان سال جاری تحقق یابد.

سیدابریشمی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اظهارداشت: مدیران مناطق باید با جدیت بیشتری مسائل را دنبال و پیگیری کنند، تا زمینه را برای حضور هر چه سریعتر سرمایه گذاران فراهم کنند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش این سازمان پرداخت و گفت: در مناطق ویژه استان یزد و ازنا پیشرفت خوبی حاصل شده و بهره‌وری بیشتری صورت گرفته که امیدواریم این دو شهرک نیز به خوبی کامل شوند.

*مشکل معارضین در منطقه کردستان

این مسئول عنوان کرد: در سایر مناطق کار واگذاری تقریبا آغاز شده و مشکلی وجود ندارد اما در منطقه ویژه کردستان مشکل معارضین را داریم که امیدواریم به زودی حل شود.

وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی خوبی در کشور ایجاد شده تصری کرد: یکی از بهترین مناطق ما در استان گلستان واقع شده که در امر صادرات به کشورهایciaموفق است.

سیدابریشمی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را یکی دیگر از مناطقی برشمرد که در مقایسه با سایر مناطق به دلیل استقرار در بندر مزیت‌های مفیدی در استقرار صنایع در خط ساحلی دارد.

وی بیان داشت: منطقه بوشهر با داشتن ۱۲ کیلومتر خط ساحلی توان استقرار و سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد، صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته به نفت و گاز را دارد و می‌تواند رونق خوبی را برای کشور داشته باشد.

*ایجاد مجتمع بزرگ آزمایشگاهی در منطقه ویژه‌اقتصادی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد هم از در این نشست با اشاره به تامین زیرساخت‌ های لازم و آمادگی پذیرش سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی این استان از ایجاد مجتمع بزرگ آزمایشگاهی مرکز و جنوب کشور در منطقه ویژه‌اقتصادی یزد خبر داد.

سید مسعود عظیمی افزود: به منظور افزایش خدمات ‌رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی یزد و متقاضیان از استان ‌های همجوار، استقرار واحدهای آزمایشگاهی از سال گذشته در برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ متقاضی سرمایه‌گذاری در این بخش با شرکت شهرك‌های صنعتی استان، عقد قرارداد كرده‌اند که از این تعداد، شش واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در حال ساخت و ساز هستند.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحدهای آزمایشگاهی هزینه شده است که امیدواریم با به بهره‌ برداری رسیدن این واحدها، خدمات ‌دهی به واحدهای صنعتی متمرکز شود.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه‌هایی که در این مجتمع استقرار خواهند یافت، در حوزه‌های صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، مواد معدنی، نساجی و غیره فعالیت خواهند داشت.

*استقرار صنایع پاک در منطقه ویژه اقتصادی یزد

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست و سلامت جامعه در چشم‌انداز توسعه و رشد مناطق ویژه اقتصادی گفت: سیاست شرکت شهرک‌ها در منطقه ویژه این بوده که صنایع پاک با کمترین میزان آلایندگی در این منطقه مستقر کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با تاکید بر اینکه توزیع صنایع پاک از اهداف منطقه ویژه است بیان داشت: بر اساس برنامه جامع پایش کسب و کار، مقرر شده تا توزیع و استقرار صنایع های‌تک را در دستور کار داشته باشیم که بر همین اساس به زودی شهرک تخصصی الکترونیک را ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش مهر، در ادامه این نشست با ارائه گزارش عملکرد مدیران مناطق ۹ گانه ویژه اقتصادی و مسائل و مشکلات این مناطق، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه، اخذ اسناد مالیکت اراضی، تدوین و تصویب طرح‌های جامع زیست محیطی، تعیین فاز عملیاتی و ایجاد زیرساخت‌های اولیه مورد نیاز از قبیل راه دسترسی و جاده سازی، آب، برق برای استقرار واحدهای صنعتی مورد تاکید قرار گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 9 دی 1394، کدمطلب: 3013299، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین