پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
بعد از ماه ها رایزنی و صحبت های جست و گریخته در مورد شهردار آینده ، انتظارها به سر رسید و لیست 18 نفره ای از افراد مشخص شد. اما شاید به جای آنکه نام ها اهمیت داشته باشند این اهدافی است ، که این افراد بایستی با توجه بدان مشخص شوند. در این خصوص دکتر سعید ملک الساداتی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در یاداشتی اظهار نظر کرده است.

شعارسال:بعد از ماه ها رایزنی و صحبت های جست و گریخته در مورد شهردار آینده ، انتظارها به سر رسید و لیست 18 نفره ای از افراد مشخص شد .اما شاید به جای آنکه نام ها اهمیت داشته باشنداین اهدافی است ،که این افراد بایستی با توجه بدان مشخص شوند. در این خصوص دکتر سعید ملک الساداتی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد دریاداشتی اظهار نظر کرده است ؛

بالاخره انتظارها به سر آمد و لیست اولیه کاندیداهای شهرداری مشهد منتشر شد.بلافاصله هجمه ها،انتقادات ،پیشنهادات، آسیب شناسی ها و ایرادات آغاز گردید.گروهی حضور افراد غیر اصلاح طلب ،گروهی حضور پیرسالاران و گروهی جوانان رادر گزینه ها برنتابیدند. اما در این میان عمده پیشنهادها وگزینه ها تکراری است. لیست امید، با شعار آماده برای تغییر آمده و بایستی وفاداری به این شعار و کوشش در جهت تحقق آن را از همین ابتدا شروع کند.

معمولاً رد یا قبول کردن گزینه ها به صرف ذهنیت گروه های سیاسی اصلاح طلب موافق یا مخالف درباره افراد خیلی دقیق و علمی نیست. بیایید نشان دهیم که به برنامه ها، شاخص ها، عملکردها و انگیزه ها بها می دهیم.

اینکه این فرد انسان خوبی است یا تصویر ذهنی خوبی از او نداریم، قبلاً ده پست دیگر داشته است ،تجربه ندارد، در حزب ما نیست و دلایل سنتی دیگر در دنیای امروز جایگاهی ندارد.

اگر قرار باشد اصلاح طلبان نیز همین روش را تکرار کنند پس چه فرقی با سایر گروه ها دارند.فقط افراد تغییر می کنند و روشها باقی می مانند. باید روشها را اصلاح کرد. اصلاح طلبان با شعار تغییر آمده اند و منظور از تغییر، تغییر روش ها و رویکردها است نه افراد.

اعضای محترم و منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، مردم به این شعار رای داده اند و شما شرعاً، قانوناً، اخلاقا ًمکلف به تغییر هستید؛ نه ادامه روشها، گزینه ها و فرآیندهای تکراری.

توجه به نکات زیربرای اجرای این شعار الزامی است که خدمت تان پیشنهاد می کنم:

1- اصلاً مهم نیست کاندیداها تا به حال چند پست داشته اند، بلکه مهم این است که در پستهای قبلی خود چه عملکردی داشته اند(چه میزان افزایش درآمد، کاهش هزینه، بهبود شاخصهای کارایی و... داشته اند.) و این عملکرد را نه از خودشان بلکه از زیرمجموعه و مرتبطین با شغلشان باید پرسید.نکته دیگر اینکه سابقه در هر زمینه و هر وزارتخانه و هر شرکتی نمی تواند برای شهردار شدن مفید باشد بلکه تجربه حضور در شهرداری و آشنایی با امور شهری است که تعیین کننده می باشد.

آیا صرف تصدی چندین پست و سمت دولتی نشان دهنده کارآیی یک مدیر است یا نتیجه عملکرد وی می بایست ملاک انتخاب قرار گیرد؟

2- اصلاً مهم نیست کاندیدا اصلاح طلب عضو حزب شما باشد یا نه بلکه هر اصلاح طلبی که عملکرد، برنامه و شاخص های کارایی داشته باشد می تواند شهردار مشهد باشد.داشتن برنامه، شناخت از شهر و شهرداری است که می تواند تفاوت را نشان دهد نه اسم های شناخته شده و ملی بدون برنامه و شناخت.

3- اصلاً مهم نیست که چند نفر درباره یک کاندیدا با شما صحبت کرده و فشار روانی و مطبوعاتی ایجاد کنند بلکه مهم این است خود کاندیدا چه داشته هایی را مطرح می کند.

4- اصلاً مهم نیست فرد جوان باشد یا پیر بلکه مهم این است انگیزه لازم را داشته باشد.

5- اصلاً مهم نیست شنیده ها، منابع غیر رسمی و فضاهای مجازی چه کسی را تایید می کنند، بلکه مهم این است فرم ها، برنامه ها و رزومه های مکتوب و مطالبی که در میان منتخبین ارائه می گردد چه کسی را تأیید می کند.

شعارسال ، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازسایت تیترشهر،تاریخ انتشار 9مرداد96 ،کدخبر: 48464 ،www.titreshahr.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
دوره جهت گیری های سیاسی در ایران در حال اتمام است و وقت ان رسیده به دنبال صلاحیت باشیم نه عقیده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین