پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۰
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بیش از 7.7 میلیون هکتار کانون بحرانی بیابان زا در کشور وجود دارد که با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، این کانون های بحرانی در حال افزایش است.

شعارسال: خداکرم جلالی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نقاط فرسایش بادی و بحرانی ریزگردها در شهرستان ریگان استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: ایران بر روی کمربند خشک و نیمه خشک قرار دارد که با وجود بارندگی کم در شرق کشور، این مناطق دچار توفان های شدید شن هستند.

وی گفت: شهرستان ریگان یکی از کانون های بحرانی در کشور است و باید اقداماتی در زمینه پیشگیری و کنترل کانون های بحرانی انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سند مطالعاتی کانون های بحرانی در کشور تدوین شده و طرح مطالعاتی شهرستان ریگان نیز بزودی تدوین می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه اقداماتی در قالب طرح جف (طرح بین المللی بیابان زدایی) در این شهرستان در حال انجام می باشد، وسعت کار زیاد و عرصه های بیابانی نیز بیشتر است که این اقدام در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جلالی افزود: با تخصیص اعتبار لازم ، کانون های بحرانی در کشور نهال کاری و از ادامه پیشرفت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: بادهای شدید به همراه ریزگردها در طول سال مشکلاتی را برای اهالی شهرستان ریگان ایحاد کرده که امیدواریم با تخصیص اعتبار ملی، این مشکل برطرف شود.

امروز (پنجشنبه) همزمان با سفر یک روزه رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به شهرستان ریگان توفان شن بار دیگر این شهرستان را فرا گرفت.

جلالی در این سفر از روستاهایی که در محاصره توفان شن قرار داشتند، بازدید کرد.

وی همچنین وضعیت نخل هایی که بخشی از آنها در شن های روان فرو رفته اند و در معرض خطر نابودی هستند را بررسی کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید با اشاره به اینکه گزارش کاملی از شهرستان ریگان به وزارت کشور ارسال خواهد شد، گفت: مردم این شهرستان در شرایط سختی زندگی می کنند.

جلالی در یکی از روستاهای ریگان افزود: این شهرستان یکی از کانون های بحرانی در کشور است که هرچه سریعتر باید سند مطالعاتی آن تنظیم شود.

وی از روستای ده رضا که همه روزه در آن توفان وجود دارد، نیز بازدید کرد و از نزدیک جویای احوال اهالی این روستای محروم شد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در این روستا گفت: اساس هر کاری، مردم آن منطقه هستند و ما تلاش خواهیم کرد تا مشکل اهالی این منطقه برطرف شود.

وی بیان کرد: با رفع مشکلات در این روستاها ، قدم های موثری را در جهت توسعه روستاها بر می داریم.

مردم شهرستان ریگان در شرق استان کرمان، مدتی است با وزش توفان شن و پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته مسئولان شهرستان، مقابله موثر با این پدیده که متاثر از خشکسالی های متوالی، بادهای 120 روز سیستان و خشک شدن تالاب جازموریان در جنوب کرمان است، نیازمند اعتبارات ملی است.

ریگان تا کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد و خرما و مرکبات از محصولات شاخص این شهرستان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 10 دی 1394، کدمطلب: 81901534 (5080629)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین