پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان 96 کشور و نهاد بین المللی به پایان رسید اما غیبت چند نفر در این مراسم به چشم آمد.

شعارسال: تحلیف رئیس جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم، با حضور رییس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و رییس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

بعد از ظهر روز (14 مرداد)، مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات لشکری و کشوری و نیز نمایندگان 96 کشور و نهاد بین المللی در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، 8 رئیس جمهوری و 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهور و نخست وزیر، 7 معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امور خارجه، 35 فرستاده ویژه، 12 معاون وزیر خارجه، 6 رئیس گروه دوستی - پارلمانی و 2 رییس کمیسیون سیاست خارجی حضور یافتند. این درحالی است که تعدادی از شخصیت‌ها از جمله آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف سران قوا، ‏سردار جعفری فرمانده سپاه، محسن رضایی، محمد باقر قالیباف و حجت الاسلام رئیسی در مراسم حضور نداشتند.

البته سردار کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در خصوص غیبت فرمانده کل سپاه در مراسم تحلیف اعلام کرد که سردار محمد علی جعفری، در همایش فرماندهان بسیج استان‌ها در مشهد به عنوان سخنران حضور داشت و برنامه‌ریزی لازم نیز برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور صورت گرفته بود اما به دلیل تاخیر هواپیما به مراسم تحلیف نرسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14مرداد1396، کدخبر: 6191898: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین