پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
پس از تلاش معنادار جریان اصلاح طلب برای حذف محسن هاشمی از شهرداری تهران با بازیگری مستقیم خاتمی اینک برخی نزدیکان آیت الله هاشمی معتقدند که در جریان مراسم تحلیف که رئیس جمهور منتخب یعنی آقای روحانی محور اصلی آن بوده نسبت به آیت الله هاشمی کم محلی شده است.

شعار سال: برخی نزدیکان آیت الله هاشمی از بی معرفتی حسن روحانی در مراسم تحلیف نسبت به آیت الله هاشمی گلایه کرده اند.

پس از تلاش معنادار جریان اصلاح طلب برای حذف محسن هاشمی از شهرداری تهران با بازیگری مستقیم خاتمی اینک برخی نزدیکان آیت الله هاشمی معتقدند که در جریان مراسم تحلیف که رئیس جمهور منتخب یعنی آقای روحانی محور اصلی آن بوده نسبت به آیت الله هاشمی کم محلی شده است.

محمد هاشمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره مراسم تحلیف و سخنان حسن روحانی در این مراسم گفت: باید بگویم به قول معروف در جریان دو مراسم تنفیذ و تحلیف ما بی‌معرفتی دیدیم و در هر دو مراسم یادی از آیت الله هاشمی نشد، ‌ایشان یکی از استوانه‌های نظام بود انتظار بود یادی از ایت‌الله هاشمی هم می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که روحانی بیان کرد دولت او دولتی اعتدالی است و از پرخاش‌ها نمی‌ترسد و با بروز هیجانات وارد جنگ نمی‌شود مبین چیست، عنوان کرد: در کشور ما سابقه دولت‌ها سه گونه بود است؛ دولت اصلاح‌طلبان که ریاست آن بر عهده سید محمد خاتمی بود. دولت بعدی اصولگرابود که ۸ سال محمود احمدی‌نژاد آن را بر عهده داشت و دولت اعتدال و سازندگی که ۸ سال مرحوم آیت الله هاشمی عهده‌دار آن بود.

هاشمی ادامه داد: روحانی از میان این سه خط مشی که در کشور وجود دارد دولت اعتدالی را برگزید که تداوم راه دولت رئیس فقید مجمع است.

در همین حال، محسن غرویان نیز طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: "نکته که باید به آن توجه کرد این است که آقای روحانی نیز همیشه اذعان داشته که اندیشه‌های آیت‌ا... هاشمی زنده بوده و هست و او براساس‌‌ همان رهنمود‌ها حرکت کرده است. پس می‌توان ادعا کرد که آقای روحانی شاگرد مکتب آیت‌ا... هاشمی بودند، بنابراین انتظار می‌رفت که یاد و نام آقای ایشان را در سخنرانی خود مطرح می‌کردند."

اما سایت جماران، نزدیک به سید حسن خمینی نیز یادداشت اعتراض آمیزی نسبت به کم محلی روحانی به آیت الل هاشمی منتشر کرده است:

در بخشی از این یادداشت خطاب به حسن روحانی آمده است: "جناب آقای دکتر! در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز اگرچه هاشمی حضور فیزیکی نداشت اما در همه مراحل انتخابات نامش و ذکرش با نام شما همراه بود. متاسفانه نه در مراسم تنفیذ و نه در مراسم تحلیف هیچ نامی از ایشان به میان نیامد؛ و همین موجبات گلایه و ناراحتی پشتوانه مردمی شما شد.جناب آقای دکتر هیچ کس چنین انتظاری از جنابعالی نداشته و ندارد، اما به نظر می رسد انتظار تجلیل از آیت الله هاشمی و زنده نگه داشتن نام ایشان در چنین مراسماتی که اولین مراسمات بدون حضور ایشان هستند، انتظار بالایی نباشد.

ازسوی دیگر، روزنامه قانون نیز طی گزارشی با گله از روحانی نوشت: "فراموشی زودهنگام آقای رییس‌جمهور شاید چندان در میان مشکلات و معضلات کشور جایگاهی نداشته باشد ولی کسی که یک بار فراموش کند، به راحتی به این روند فراموشی ادامه می‌دهد؛ یک روز وعده‌هایی که به مردم داده و یک روز قسمی که خورده یا حتی روزی فراموش می‌کند که چرا مردم به او رای دادند.گویی روحانی مانند برخی، دچار توهم شده که ۲۴ میلیون رای به دلیل محبوبیت شخص اوست.اسم نیاوردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تحلیف بی‌معرفتی رئیس جمهور است."

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار 16 مرداد 96، کدمطلب: 539149 ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین