پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: شرکت رنو در قرارداد جدید در فاز نخست حدود ۶۶۰میلیون یورو در بخش خودروسازی کشورمان سرمایه‌گذاری می‌کند.

شعار سال: منصور معظمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: پس از برجام فرصتی فراهم شده است و صنعت خودرو هم توانست از این فرصت استفاده کند و با مشارکت شرکت‌های صاحب برند جهان در کشور قرار است خودرویی را تولید کنیم که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت مورد رضایت مردم باشد.

وی با بیان اینکه "پارسال یک‌میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم"، ادامه داد: برنامه امسال ما تولید یک‌میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو است و این نشان می‌دهد ما جزو خودروسازان مطرح هستیم.

معظمی با اشاره به اینکه حضور در بازار جهانی و صادرات خودرو موضوعی مهم است، گفت: از این بابت دچار مشکل جدی هستیم.

وی افزود: زمانی ما خودروساز هستیم که به شبکه جهانی وصل باشیم و محصول ما در صحنه بین المللی خریدار داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که برجام این فرصت را فراهم کرد، گفت: تاکنون 6 قرارداد نهایی شده است یکی قرارداد شرکت ایران خودرو و پژو بود که محصول آن وارد بازار شده است و دو محصول دیگر هم به‌تدریج و تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: شرکت خودروسازی سیتروئن هم با شرکت خودروسازی سایپا با مشارکت 50ــ50 قرارداد بسته است که امسال محصولات آن وارد بازار می‌شود.

معظمی با اشاره به اینکه فردا قرارداد شرکت رنو امضاء خواهد شد، افزود: شرکت‌های ماموت، فولکس‌واگن و هیوندای و اسکانیا هم با بخش‌های خصوصی قرارداد بسته‌اند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع با اظهار اینکه کیفیت خودروی تولیدی داخل در مقایسه با گذشته بهتر شده است، افزود: به خودروسازان تأکید کرده‌ایم تا این کیفیت را افزایش دهند.

معظمی گفت: خودروهای تولیدی داخل با استانداردهای بین المللی و انتظارات مردم فاصله دارد.

وی با ابراز اینکه قراردادهای خارجی موجب افزایش کیفیت خودروهای تولیدی داخل می‌شود، افزود: بر اساس قرارداد، 40 درصد متعلق به ایران و 60 درصد متعلق به رنو است.

معظمی اضافه کرد: این قرارداد در دو فاز است در فاز نخست، 150 هزار دستگاه خودرو و در فاز دوم هم 150 هزار دستگاه است که در مجموع 300 هزار دستگاه خودرو در سال تولید خواهد شد.

وی با اظهار اینکه شرکت رنو در فاز نخست حدود 660 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: نخستین تولید اواخر سال آینده وارد بازار می‌شود.

معظمی ادامه داد: فاز دوم این قرارداد از سال 2019 آغاز می‌شود و 3 سال طول می‌کشد اما هنوز نهایی نشده است زیرا محصولات جدیدی هستند.

وی گفت: از 40 درصد سهم ایران، 20 درصد متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و 20 درصد متعلق به شرکت دیگر ایرانی است.

معظمی افزود: در این قرارداد مقرر شده است که 30 درصد محصول شامل محصول و قطعه با مسئولیت رنو باید صادر شود.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در فاز یک دو محصول تولید می‌شود؛ یکی نیو داستر و دیگری نیو سیمبُل که طراحی آنها در مرحله پایان است و پس از تحویل کارخانه کارهای اجرایی آغاز شده است.

معظمی افزود: بر اساس اصل 44 ، دولت می‌تواند در گروه دو 20 درصد سهم بازار را داشته باشد.

وی اضافه کرد: سازمان گسترش یک عضو هیئت مدیره در شرکت ایران خودرو و یک عضو هیئت مدیره در شرکت سایپا دارد که با توجه به میزان تولید، حدود 8 و 6دهم درصد سهم بازار را داریم و قانون تا سقف 20 درصد را اجازه داده است بنابراین اقدام ما خلاف قانون و اصل 44 نیست.

معظمی با بیان اینکه حدود 29 مجوز برای شرکت‌های خودروسازی صادر شده است، گفت: آنها تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند با این اوضاع و احوال در درازمدت ادامه حیات دهند و راهش این است که با یکدیگر ادغام شوند.

وی افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این مرحله نقش کاتالیزور را داشت و توانست سرمایه‌گذاری 660 میلیون یورویی را جذب کند.

معظمی با تأکید بر اینکه صنعت خودرو بدون قطعه‌ساز معنی ندارد، گفت: 1200 قطعه‌ساز در کشور داریم و از این تعداد کمتر از 50 قطعه‌ساز بزرگ هستند.

وی افزود: نمایندگان مجلس هر لحظه اراده کنند قرارداد در اختیار آنها قرار داده می‌شود اما نباید منتشر شود و در هیچ جای جهان هم قرارداد را منتشر نمی‌کنند.

معظمی اضافه کرد: در این قراردادها دیده شده است که قطعه‌سازان داخلی را تقویت کنند تا به قطعه‌سازان جهانی وصل شوند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در قرارداد رنو 15 قطعه‌ساز داخلی در کلاس رنو هستند و در قرارداد دیده شده است که این تعداد باید به 50 قطعه‌ساز برسند و از آخرین فناوری‌ها برخوردار شوند.

معظمی با بیان اینکه "یکی از وظایف شرکت‌های بین المللی که با ما همکاری می‌کنند تقویت خودروسازان داخلی است"، افزود: سهم ایران از 40 درصد داخلی‌سازی در ظرف یک و نیم سال به 60 درصد می‌رسد.

وی با اعلام اینکه بر اساس قرارداد جدید شرکت رنو حدود سه هزار نفر به‌طور مستقیم شاغل می‌شوند، گفت: هاب تحقیق و توسعه رنو در ایران قرار می‌گیرد و قرار نیست بازار خودمان را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهیم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: تربیت مدیر و نیروی انسانی هم انجام می‌شود و در دور نخست مدیرعامل از شرکت رنو و رئیس هیئت مدیره، نایب‌رئیس هیئت مدیره و معاونان مدیران از داخل ایران است.

معظمی با اشاره به اینکه قرارداد رنو پارس قرارداد خوبی نبود، گفت: در قرارداد جدید ساخت گیربکس و شاسی دیده شده است.

وی ادامه داد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قراردادی را هم با بلژیک بسته است تا بتوانیم گیربکس دستی را به اتوماتیک تبدیل کنیم.

وی گفت: در قرارداد به بحث تعرفه‌ها اشاره‌ای نشده است.

معظمی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حدود 24 تفاهمنامه داشته است که از این تعداد نه تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شده است و در همه آنها سرمایه‌گذاری خارجی و ورود سرمایه و فناوری دیده شده است و این اقتصاد مقاومتی و با نگاه برون‌گراست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 16 مرداد 96، کدمطلب: 1485069:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین