پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت این کشور آمادگی رویارویی با حملات احتمالی از جانب کره شمالی را ندارد.

شعار سال: نوت گینگریچ– رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا – روز جمعه (امروز)، گفت آمریکا برای دفاع در برابر حمله از جانب کره شمالی آمادگی ندارد. این اظهارات وی در حالی است که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – به کره شمالی هشدار داده است آمریکا در صورت مشاهده هرگونه تهدید با «خشم و آتش» پاسخ خواهد داد.

گینگریچ درباره راه‌های ممکن برای جلوگیری از گسترشقدرت هسته‌ای کره شمالیگفت: «در صورتی که شما مصمم و آماده باشید تا بر اقتصاد این کشور فشار بسیار وارد آورید – در حدمحاصره اقتصادی– آن‌گاه می‌توانید انتظار تغییر در شرایط را داشته باشید.» وی افزود: «با این‌حال، باید به یاد داشته باشید در صورتی که این اقدام را اکنون انجام دهید و آن‌ها از روی ناچار باتسلیحات اتمیپاسخ دهند، ما آمادگی حمله به وسعتی که آن‌ها می‌توانند انجام دهند را نخواهیم داشت.»

گینگریچ که یکی ازمتحدان نزدیک ترامپبه شمار می‌آید، گفتتهدیدهای اخیر کره شمالیمبنی بر حمله بهجزیره گوامکمتر به دلیل این صورت گرفته است که این جزیره بخشی از خاک آمریکا محسوب می‌شود، بلکه این تهدیدها به دلیل اهمیت این جزیره، همانند شهرهای بزرگ آمریکا بیان شده است. با این‌که نقطه نظرات گینگریچ با ادبیات اخیر ترامپ متناقض است، وی گفت چالش‌های اصلی این است که آیا باید این تهدیدها را جدی گرفت و یا اینکه چگونه می‌توان روندمذاکرات با کره شمالیرا به پیش برد.

وی افزود آمریکا با سامانهپدافند موشکیخود شانسی 50-50 برای دفاع از خاک خود دارد.

وی درباره احتمالجنگ هسته‌ایبا کره شمالی گفت: «آیا می‌توانیم موشک‌های آن‌ها را با سرعتی نابود کنیم که حتی یک موشک نیز به خاک ما وارد نشود؟ آیا ما به طور کامل اطمینان داریم که می‌توانیم حتی یک موشک را نابود کنیم؟» گینگریچ افزود: «ما امروز برای رسیدگی به نتیجه ممکن چه در سئول – که به مدار 38 درجه بسیار نزدیک است و احتمال وارد آمدن آسیب‌های شدید به آن وجود دارد – و چه در شهرهای بزرگ خود آمادگی نداریم».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 20 مرداد 96، کدمطلب:۶۱۹۸۳۵۰، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین