پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا (ان‌ان‌اس‌ای) فاش کرد، دومین سری از پروازهای آزمایشی با نسخه به‌روز از یک بمب اتم را که بخشی مهم از زرادخانه آمریکا است، انجام داده است.

شعارسال: به نوشته روزنامه دیلی میل، یک جنگنده "اف ‌۱۵ ایگل" (F-۱۵E) از پایگاه نیروی هوایی نلیس در ایالت نوادا اوایل ماه جاری یک نسخه غیر مسلح از بمب هسته‌ای بی۶۱-۱۲ (B۶۱-۱۲) را در بیابان نوادا رها کرد. پیشتر هم در ماه مارس آزمایش‌هایی برای سنجش عملکردهای غیر هسته‌ای و نیز قدرت جنگنده اف 16 برای حمل این بمب انجام شده بود.

فعالیت روی بمب‌های گرانشی بی۶۱-۱۲سال‌هاست در دستور کار است و مقام‌های دولتی می‌گویند آزمایش‌های اخیر با استفاده از نسخه‌های آزمایشی از این بمب در راستای تلاش‌ها برای بازسازی و تجدید آن، حیاتی است.

این بمب گرانشی بدون مواد هسته‌ای هشتم اوت توسط جنگنده اف‌ ۱۵ در منطقه نظامی تونوپا پرتاب شد. متخصصان ماه‌ها زمان صرف می‌کنند تا داده‌هایی از این آزمایش را جمع‌آوری کنند. بمب‌های بی‌۶۱-۱۲ تثبیت و جایگزین نسخه‌های قدیمی در زرادخانه هسته‌ای این کشور شده است.

این بمب جزو خطرناک‌ترین ابزارهای هسته‌ای شناخته می‌شود که تاکنون تولید شده است چرا که قدرت انفجاری مدل‌های مختلف آن را می‌توان بین ۵۰ هزار تن تا ۳۰۰ تن تی‌ان‌تی تنظیم کرد. علاوه بر این، بمب مذکور دقیق‌تر از هر بمب دیگری از این نوع است.

این آزمایش با انتقادهایی از جمله از سوی مدیر ائتلاف ضد جنگ "پاسخ" روبرو شد. او به راشا تودی گفت: "ترامپ به منظور جلب نظر منتقدان خود خصوصا در عرصه سیاست و رسانه، یک چک سفید به ژنرال‌های خود داده است. بنابراین آنها در حال حاضر زمان زیادی دارند و همه سلاح‌هایی را که دلشان می‌خواسته اما نمی‌توانستند آزمایش کنند، آزمایش میکنند."

شعارسال، با اندکی تلخیص  واضافات برگرفته از پایگاه خبری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 8شهریور96، کد خبر: 702564، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین