پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
صداوسیما زیربار کدام راه حل حق پخش تلویزیونی می‌رود؟ جلساتی که برای رفع مشکل حق پخش تلویزیونی برگزار شده به سه راهکار منتهی شده است که البته هر سه راه مورد پذیرش صداوسیما نیست.

شعار سال: صداوسیما زیربار کدام راه حل حق پخش تلویزیونی می‌رود؟ جلساتی که برای رفع مشکل حق پخش تلویزیونی برگزار شده به سه راهکار منتهی شده است که البته هر سه راه مورد پذیرش صداوسیما نیست.

نكته عجيب اين است كه صدا و سيما زير بار مشاركت با وزارت ورزش و تيم های ليگ برتری براي حق پخش تلويزيونی نم يرود. راهكار نخست اين بود كه صدا و سيما با وزارت ورزش به صورت مشاركتی از حق پخش تلويزيونی سود ببرند كه اين امر ميسر نشد !

راهکار دومی که در این جلسات به دست آمده بحث اجاره کامل شبکه تلویزیونی ورزش توسط وزارت ورزش بوده تا کلیه بازی‌ها از این شبکه پخش شده و مسئولان امر بتوانند از این طریق درآمدزایی هم داشته باشند. این طرح با پشتیبانی و میدان داری معاون وزارت ورزش مطرح شده و هنوز هزینه‌های سنگین اداره شبکه مشخص نشده که آیا چنین چیزی می‌ارزد یا خیر؟ همچنین واگذاری بخشی از مدیریت صداوسیما به بخشی از دولت بسیار بعید است.

سومین گزینه مطرح شده در این جلسات بحث ارزیابی برای تأمین بودجه برای موضوع حق پخش تلویزیونی بوده است به این صورت که تبلیغات توسط تلویزیون صورت بگیرد و از این طریق درآمدی مناسب نصیب فوتبال شود. این مورد هم چیزی جدیدی نیست و اگر اجرایی بود در این مدت پیاده می شد. به نظر می‌رسد فعلا طرف ورزشی تمایل دارد اخبار خوب از این مذاکرات بیرون بیاید تا ورزشی‌ها و فدراسیون‌ها امیدوار بمانند.

همچنين از ديگر مشكلات سرخابي ها و البته ساير تيم هاي ليگ برتري بحث بليط فروشي است كه طبيعتا پرسپوليس به دليل داشتن تماشاگر بيشتر نسبت به ساير تيم ها محق تر از اين مساله است. بحث جدی یکی دو روز اخیر فوتبال ایران آماری است که سازمان لیگ از بلیت‌فروشی بازی‌های پرسپولیس و درآمدهای به دست آمده از آن ارائه داده است. نکته‌ای که در آن آمارها به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته بود سهم سي درصدی شرکت "برهان‌مبین هوشمند" بود. یعنی شرکت فروشنده بلیت بازی‌های لیگ برتر از بازی‌های فصل قبل پرسپولیس يك و نيم میلیارد درآمد داشته؛ و خود باشگاه با آن همه تلاش و ساز و کارهایی که دارد دو میلیارد درآمد به دست آورده. این اتفاق و البته شبهات جدی دیگری که به این روند پر از ابهام و دور از شفافیت وارد شده باعث شد تا مسئولان سازمان لیگ زمانی را هم برای پاسخگویی بگذارند که البته مطابق معمول تغییر چندانی در وضعیت ایجاد نشد و احتمالا نخواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار 23 مرداد 96، کدمطلب: ۳۷۳۹۷۸:www. parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین