پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تا ۲۰ شهریورماه خبر داد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب بین مسئولان تفاهم وجود دارد.

شعار سالیکی از بزرگترین چالش‌های ورزش کشور و بخصوص فوتبال ، معضل حق پخش است. مشکلی که صدا و سیما به هیچ وجه زیر بارش نمی رود و این زیر بار نرفتن دارد به بحرانی بزرگ برای ورزش و بخصوص فوتبال که فشارهای بین المللی را پشت سرش دارد ، بدل می شود.

حالا این بار علی مطهری در هفته های گذشته دنبال حل مشکل حق پخش افتاده است. کاری که پیشتر و بیش از یک دهه قبل محسن صفایی فراهانی در مجلس ششم تقریبا حلش کرده بود اما وقتی طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت ، علی فتح الله زاده و غمخوار مدیران وقت استقلال و پرسپولیس در توافقی با صدا و سیمای وقت برای گرفتن رقمی حدود دو میلیارد تومان برای یک سال ، آن طرح را هوا کردند و ضربه ای بزرگ به پیکره فوتبال زدند.

حالا اما علی مطهری به شدت پیگیر مسیری است که صفایی فراهانی می خواست انجامش دهد اما ناکامش گذاشتند. نایب رئیس مجلس این بار خیلی جدی پیگیر حل بحران است.

دومین نشست ویژه مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما ظهر امروز (دوشنبه 16 مردادماه) با محوریت بررسی مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال به ریاست نایب رییس مجلس در محل کمیسیون فرهنگی برگزار شد.
علی مطهری با اشاره به اینکه بر اساس قوانین موجود، برای پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال از سوی رسانه ملی به متولیان حوزه ورزش منعی وجود ندارد و در جلسه امروز بین مسئولان مربوط تفاهم برای حل مسئله ایجاد شد، گفت:« مقرر شد جلسات کارگروه موجود میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما طبق بند پ ماده 92 قانون برنامه ششم توسعه در راستای تعیین سازوکار تقسیم درآمدهای ناشی از مسابقات ورزشی با حضور کارشناسان طرفین ادامه یابد.»
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد تا در جلسات کارشناسی مذکور میزان درآمد سالانه آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی رسانه ملی و تبلیغات داخلی ورزشگاه‌ها و نیز هزینه های مربوطه محاسبه و مشخص شود، گفت:«بعد از انجام این امر به فرمولی برای نحوه تقسیم این درآمدها خواهیم رسید که اجرای آن نیاز به امضای توافق نامه با سازمان برنامه و بودجه دارد و تحقق آن نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسه امروز مقرر شد مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تا 20 شهریورماه تعیین تکلیف و حل شود، خاطرنشان کرد: نتیجه جلسات کارگروه وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما در نشست ویژه آتی مجلس شورای اسلامی مطرح و نهایی خواهد شد. »

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 17 مرداد 96، کدمطلب:694998، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین