پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
فدراسیون فوتبال در پی درخواست باشگاه‌ها به ویژه پرسپولیس و استقلال برای واگذاری بلیت‌فروشی به آن ها مدتی است که قول‌هایی را به باشگاه‌ها داده است. بهره‌برداری از بلیت‌فروشی، در شرایطی که درآمد‌های فوتبال در ایران محدود است یکی از روزنه‌های امید باشگاه‌های فوتبال محسوب می‌شود.

شعار سال: فدراسیون فوتبال در پی درخواست باشگاه‌ها به ویژه پرسپولیس و استقلال برای واگذاری بلیت‌فروشی به آن ها مدتی است که قول‌هایی را به باشگاه‌ها داده است. بهره‌برداری از بلیت‌فروشی، در شرایطی که درآمد‌های فوتبال در ایران محدود است یکی از روزنه‌های امید باشگاه‌های فوتبال محسوب می‌شود. در این میان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که هواداران بیشتری دارند نسبت به سایر باشگاه‌ها بیشتر به‌ دنبال احقاق این حق هستند. اما شرایط بلیت‌فروشی نیز مانند دیگر راه‌های درآمدزایی در فوتبال ایران ماجرای عجیب و غریبی دارد. فدراسیون فوتبال طی یک رویه سنتی بلیت‌فروشی را سال‌ها از طریق سازمان لیگ و به شیوه‌ای کاملا سنتی انجام می‌داد. اما آن ها چند سال پیش با تغییر رویه آن را به یک شرکت واسطه واگذار کردند ولی این شرکت چنان‌که در برنامه 90 نیز به آن پرداخته شد درصد بالایی از سود بلیت‌فروشی را به خود اختصاص می‌دهد و این وسط باشگاه‌ها که باید بیشترین درصد بهره‌برداری را داشته باشند عملا از سهم ناچیزی برخوردار می‌شوند. سهم شرکت واسطه در این راه آن‌قدر زیاد و غیرمتعارف بود که تصور می‌شد درآمد حاصل از واسطه‌گری در این شرکت از درآمد خود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هم بیشتر باشد.

از این‌ رو این دو باشگاه مدتی است که خواهان در دست گرفتن بلیت‌فروشی بازی‌هایشان شده‌اند. نحوه بازگشت همان اندک سهم دو باشگاه از خزانه فدراسیون به حساب‌های بانکی این دو باشگاه، سود حاصل از تاخیر وصول این مبلغ و ده‌ها دلیل دیگر مدیران سرخابی را بر آن داشت تا این روزها در یک جبهه واحد مقابل فدراسیون قرار گرفته و با رسیدن به هماهنگی در این زمینه فدراسیون را وادار به واگذاری بلیت‌فروشی بازی‌های خانگی‌شان کنند. اما مشکل بزرگ اینجا است که شرکت واسطه قرارداد بلندمدتی با فدراسیون فوتبال دارد و همین باعث شده دور کردن این واسطه از ماجرای بلیت‌فروشی کمی سخت باشد. اما مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال عزمش را جزم کرده تا کار را مستقیم به این باشگاه‌ها واگذار کند. رئیس فدراسیون فوتبال در جدیدترین صحبت‌های خود نیز این موضوع را یادآور شده است.

تاج درباره جلسه‌ای که با طاهری و افتخاری درباره بلیت‌فروشی اینترنتی داشت، گفت‌: «با مدیران عامل این دو باشگاه درخصوص فروش بلیت اینترنتی به تفاهم رسیده‌ایم و قرار بر این است که بلیت‌فروشی اینترنتی به خود باشگاه‌ها واگذار شود تا سهم خوبی را از این مساله ببرند. به سازمان لیگ اعلام کرده‌ایم که خود را وارد این کار نکند و سهم خودش را از بلیت‌فروشی دریافت کند.» این در حالی است که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور به‌عنوان متولی استادیوم آزادی، مدتی پیش اعلام کرده بود از فصل جدید لیگ برتر بلیت‌فروشی بازی‌های این دو تیم در این استادیوم برعهده این شرکت خواهد بود. یکی از مسوولان این شرکت در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» در مورد شرایط بلیت‌فروشی در استادیوم آزادی برای سرخابی‌ها گفت: «این دو باشگاه فعلا استادیوم اختصاصی ندارند و بازی‌های خانگی آن ها دراستادیوم آزادی برگزار می‌شود.

استادیوم آزادی نیز زیر نظرشرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اداره می‌شود بنابراین ما درخواست کردیم که بلیت‌فروشی این استادیوم را انجام دهیم که این درخواست با موافقت فدراسیون فوتبال و این دو باشگاه روبه‌رو شد. اما چون فدراسیون فوتبال هنوز با شرکت واسطه بلیت‌فروشی درگیر است و اختلافات وجود دارد این موضوع به‌صورت قطعی تعیین تکلیف نشده است. ما منتظر این هستیم تا وضعیت مشخص شود و همان‌طور که قبلا نیز اعلام کردیم اگر بلیت‌فروشی از سوی شرکت توسعه و تجهیز انجام شود قطعا سهم بیشتری به این دو باشگاه خواهد رسید. با شرایط فعلی درصد تقسیم مبالغ بلیت‌فروشی طبق همان روال گذشته انجام می‌شود. تنها اتفاقی که به سود باشگاه‌ها افتاده این است که با رایزنی‌هایی که انجام شده سهم هر باشگاه از بلیت‌فروشی که قبلا چندین روز در حساب‌های شرکت واسطه قرار می‌گرفت کمتر شده و مبالغ باشگاه‌ها یکی، دو روز بعد از انجام بازی به حساب‌هایشان ریخته می‌شود.» با وجود این به احتمال زیاد به‌زودی و پس از بازگشت پرسپولیس از سفر امارات مدیران دو باشگاه جلسات مشترک دیگری با مسوولان ذی‌ربط برگزار می‌کنند تا راهکارهای این دو باشگاه در مورد نحوه واگذاری بلیت‌فروشی به خودشان بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تی نیوز، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کد مطلب: - ، www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین