پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲
هفته گذشته، شهردار منتخب با رای قاطع انتخاب شد. این در صورتی است که شائبه حمایت همه جانبه از شهردار منتخب در آینده وجود دارد. اتفاقی که در دوره های قبل، تجربه تلخی به دوش تهران گذاشته است

شعار سال: برخی عملکردها در حوزه سیاسی سبب می شود تا اصطلاحاتی نه چندان دقیق خلق شود. یکی از این واژگان شورای شهرداری! است. این اصطلاح اصولا هنگامی کاربرد داشت که شورای شهر گذشته از عملکرد اشتباه شهرداران، از آنان دفاع می کردند و مهر تائید بر اقدامات و تخلفات نا به جا می زد. بر این اساس با شروع به کار شورای پنجم و وحدت اصلاح طلبان در انتخاب شهردار و رای قاطع آنان به شهردار آینده تهران این تصور در ذهن مخاطب ایجاد می شود که چه تضمینی برای عدم تکرار این واقعه وجود دارد.

به همین منظور خبرنگار تیتر شهر در مصاحبه اختصاصی با علی اعطا، عضو منتخب شورای شهر تهران این مسئله را جویا شد. وی در این باره گفت: وقتی از شورای شهرداری صحبت می کنیم بخشی از آن به مسائل حقوقی باز می گردد؛ در واقع اختیارات شورا در رابطه با وظایف شهرداری تعریف می شود، و این اصطلاح از اینجا ناشی می شود.

عضو متتخب شورای پنجم افزود: اما وقتی شورا، شهردار انتخاب می کند باید از او حمایت کند؛ اما نظارت اهمیت زیادی دارد و باید این امر محقق شود.

عطا در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد تا شورای شهر آینده به شورای شهرداری تبدیل نشود، گفت: تضمین رسانه ها، تشکل های مردمی و شهروندان هستند. آنان در واقع باید روی کار شهرداری و شورا نظارت کنند.

وی در خصوص راه عملی احقاق این مهم افزود: برای اینکه شهرداری به وظایف خود در چارچوب عمل کند، بحث سوگند نامه مطرح است؛ همان گونه که رئیس جمهور در مجلس سوگند می خورد، شهردار هم بناست این اتفاق در موردش بیفتد اما اینکه جزئیاتش به چه صورت باشد همچنان در حال بررسی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر شهر ، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کدمطلب:۴۹۴۸۷، www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین