پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
استاندار لرستان گفت: ۹۰۰ پروژه با اعتباری معادل ۹۵۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان لرستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

شعارسال: هوشنگ بازوند شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از سد آبسرده این شهرستان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان آیت‌الله بروجردی اظهار داشت: مراحل نصب تجهیزات این بیمارستان به‌طور کامل به اتمام رسیده و وزیر بهداشت حدود یک هفته پیش اعلام کرده که هفته دولت برای افتتاح آن به این شهرستان سفر می‌کند.

وی افزود: اختلاف مدیریتی بین پیمانکار و کارفرما درزمینهٔ مطالبات آن‌ها وجود دارد که پیگیری‌هایی صورت گرفته تا این مشکلات حل‌وفصل شود اما ازنظر عملیات اجرایی، کار کاملاً تمام‌شده است و اختلاف مدیریتی به این پروژه مرتبط نیست.

استاندار لرستان در رابطه با آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد نیز بیان کرد: شرط لازم احداث منطقه ویژه بروجرد حضور بخش خصوصی است که طی سال‌های گذشته چندین بار بخش خصوصی مراجعه کرده اما متأسفانه نتوانستند خواسته‌های ما و سازمان مناطق ویژه اقتصادی و تجاری را تأمین کنند.

وی با اشاره به فعالیت پنج‌ماهه سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی در این پروژه عنوان کرد: این سرمایه‌گذار در نخستین اقدام باید شهرک صنعتی که در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد تملک کند تا دولت آن را به بخش خصوصی واگذار کند که این امر رخ‌داده و برابر ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت این شهرک به بخش خصوصی واگذارشده است.

بازوند بیان کرد: در مرحله بعدی باید فرودگاه به بخش خصوصی واگذار شود که مقدمات کار فراهم‌شده و بیش از حدود 150 هکتار از اراضی فرودگاه تملک شده که باید از طریق وزارت راه و شهرسازی به بخش خصوصی منتقل شود و نزدیک به 185 هکتار از مراحل تملک اراضی آن باقی‌مانده است.

وی ابراز امیدواری کرد که احداث این منطقه در زیرساخت‌های اقتصادی این شهرستان بسیار مؤثر است و افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی موردپذیرش منطقه ویژه تجاری کشور قرارگرفته و در حال حاضر در حال تهیه طرح نهایی منطقه هستند که تا دو ماه آینده این طرح آماده‌شده و می‌توانند عملیات اجرایی آن را آغاز کنند.

استاندار لرستان تعداد پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال را حدود 900 پروژه بااعتباری معادل 950 میلیارد تومان در سراسر استان لرستان ذکر کرد که به‌زودی تفکیک شهرستانی آن را اعلام می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27مرداد1396، کدخبر: 1494787: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین