پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹
استاندار لرستان گفت: جاده پرحادثه ازنا – شازند فاقد اعتبار ملی بوده که لازم است وزارت راه و شهرسازی اعتباری به آن تخصیص دهد.

شعار سال: استاندار لرستان گفت: جاده پرحادثه ازنا – شازند فاقد اعتبار ملی بوده که لازم است وزارت راه و شهرسازی اعتباری به آن تخصیص دهد.

هوشنگ بازوند پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه ش ورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد به وجود برخی مشکلات و گیرها در ساختار دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: برای خروج از رکود ابتدا باید این گیرها را حل کنیم، در غیر این صورت رونق اقتصادی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه از بانک های دولتی در استان رضایت داریم اما بانک های خصوصی که ۴۰ درصد منابع را دارند تنها ۱۸ درصد در استان سرمایه گذاری کرده اند گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و شورای تامین همواره برای بهبود فضای اقتصادی استان بسیج هستند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بانک ها درخواست ارائه وثایق خارج از طرح از سرمایه گذارآن می کنند, عنوان کرد: حتی بخش نامه که از سوی بانک مرکزی ابلاغ می شود از سوی بانک ها مورد عمل قرار نمی گیرد.

بازوند با اشاره به اینکه گردش کاری بین صندوق توسعه ملی و بانک ها شش ماه طول می کشد گفت: در حوزه تفویض اختیارها به استان ها نیز نمی شود در یک منطقه ای انتظار رونق اقتصادی داشت اما اختیاری نداشته باشی.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را همه اعتقاد داریم نسخه شفابخش اقتصاد است اما قوانین مغایر با اقتصاد مقاومتی بسیار است گفت: در این شرایط حرکت اقتصاد کند می شود و جهش صورت نمی گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه شهرک پتروشیمی لرستان حدود سه سال است برای گرفتن مجوز در خصوص عدم پرداخت عوارض مشکل دارد, افزود: از بخش خصوصی این شهرک خواسته شده بابت عوارض کاربری مبلغ ۱۶ میلیارد پرداخت کند که این امر موجب فرار سرمایه گذار شده است.

بازوند گفت:در استان ۴۵۰ کیلومتر خطوط لوله نفت داریم و این در حالیست که هرکاری می کنیم مجور ۷۰ هزار بشکه نفت خام را به لرستان نمی دهند.

وی ادامه داد: این خطوط لوله فقط مشکل زیست محیطی و تخریب برای لرستان ایجاد کرده است گفت: اگر سرمایه گذاری با اهلیت در این زمینه وجود دارد به استان معرفی کنید چرا که سه سال است هرکاری می کنیم نمی توانیم بیش از ۳۰ هزار بشکه نفت خام برای استان مجوز بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جاده ازنا- شازند جاده پرحادثه ای است که کشته های زیادی می دهد عنوان کرد: این پروژه اعتبار ملی ندارد لذا از وزیر اطلاعات درخواست می شود از وزارت راه و شهرسازی بخواهد اعتبارات اختصاص یافته برای آن را پرداخت کند یا از محل نقاط حادثه خیز اعتباری از آن بگذارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسنا، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب: ---- ، www.porsna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین