پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 86 کیلومتر از اراضی سیستان و بلوچستان تحت اکتشاف معادن قرار دارد.

شعار سال: نادر میرشکار در شورای صنعت و معدن استان افزود: این استان قطب تولید آنتیموان کشور است.

وی ادامه داد: 25 هزار تن ذخیره قطعی آنتیموان با عیار 16 درصد در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تن ذخایر معدنی کشف شده، رنگین کمان معادن کشور لقب گرفته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان در ادامه گفت: همچنین استان قابلیت تولید 500 شمش آنتیموان در سال را دارد و مرکز ذخایر آن در کشور محسوب می شود.

وی همچنین به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان نیز افزود: در راستای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار مختلف 120 واحد تولیدی در استان راه اندازی، بازسازی و یا نوسازی می شوند.

میرشکار اظهار کرد: احداث این تعداد واحد با پیشرفت 60 درصد به بالا با سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجراست که با بهره برداری از آن ها در استان بیش از 2 هزار و 400 شغل پایدار صنعتی ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر انعطاف پذیری و توجه به تولید و درون زا بودن است پس ضرورت دارد تا به توانمندی های داخل کشور در رشد و توسعه اقتصادی توجه شود که یکی از این توانمندی ها و قابلیت ها، وجود ذخایر معدنی کشور است که مولد و درون زاست و می تواند در تأمین مواد اولیه صنایع بزرگ، مادر و تکمیل زنجیره تولید و کاهش وابستگی به خارج موثر واقع شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کدمطلب: 965-7484-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین