پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
انفجارهای پشت سرهم و صدور پروانه های جدید اکتشاف و بهره برداری معادن صدای اهالی روستای دنبی را در آورد.
شعارسال: صدور پروانه های اکتشاف معادن سنگ و انفجارهای آزار دهنده بار دیگر اسباب نارضایتی اهال روستای دنبی را فراهم کرد به طوری که اهالی این روستا برای بار سوم در جاده ورودی روستا تجمع کردند.

اهالی این روستا فعالیت سنگ شکن در این معادن در طول روز و ایجاد گرد غبار و آلودگی هوا و آلودگی صوتی و تخریب مراتع کشاورزی را دلیل تجمع خود اعلام کردند.

طبق اظهارات ساکنان روستا، مهم ترین راه امرار معاش آنها کشاورزی و دامپروری است که با این وجود ممنوعیت چرای دام برای احیاء مراتع برای آن ها صادر می شود ولی برای آلودگی و گرد و غبار معادن برای اهالی و کودکان بی گناه روستا هیچ فرد یا ارگانی پاسخگوی جدی نیست و اهالی روستا باید شاهد خشکیده شده مراتع با گرد و غبار معادنی که هیچ ممنوعیتی ندارد! باشند.

اهالی روستای دنبی پس از این اظهارات، خواستار تعطیلی معادن برداشت سنگ و جلوگیری از صدور پروانه های جدید معدن شدند و از مسئولان خواستند به داد آن ها برسند.

اما نکته حائز اهمیت این است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکنون اقدام به صدور شش پروانه اکتشاف و بهره برداری معدن سنگ لاشه در نزدیکی این روستا کرده است!

این شهروندان در گفتگو با خبرنگار چشم برخوار اذعان کردند که تا کنون بارها از مسئولان رسیدگی به این وضعیت نامطلوب را خواستار شده اند اما تا کنون هیچ اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

در زیر متن نامه نوشته شده اهالی روستا به حاجی نماینده مردم شهرستان در مجلس آمده است:

«بسمه تعالی

جناب آقای حاجی نماینده محترم مردم شهرستان برخوار در مجلس شورای اسلامی

از طرف اهالی و شورای اسلامی روستای دنبی شهرستان برخوار

با سلام و ادای احترام ،به استحضار می رساند در سالهای گذشته سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با عنایت به استعلام های انجام شده از اداراتی مانند منابع طبیعی و میراث فرهنگی و اقدام به صدور دست کم ۶ فقره پروانه اکتشاف و بهره برداری متعدد معدن سنگ لاشه در نزدیکی این روستا نموده است. با توجه به این که معادن سنگ لاشه در زمان فعالیت و بهره برداری با انفجارهای متعدد وبا فعالیت سنگ شکن باعث ایجاد گرد و غبار فراوان ، موجب آلودگی شدید هوا ، سلب آسایش اهالی ،تخریب مراتع(که در حال حاضر جهت احیا آن طرح ممنوعیت چرای دام اهالی در آن اجرا شده) ، ازبین رفتن زمینهای کشاورزی، تخریب محیط زیست روستا وآسیب رسیدن به منازل مسکونی وآلودگی فضای ورزش روستا می شود ،لذا با عنایت به فعال بودن چند معدن در اطراف این روستا و اشباع شدن این محل از وجود چنین معادنی ، شروع هرگونه فعالیت اکتشاف و بهره برداری جدید با مخالفت اهالی روستا مواجه خواهد شد.

ضمنا یادآوری می گردد آخرین مورد انجام انفجار اکتشاف نیز توسط فردی به نام حمیدرضا خوانساری در روز جمعه مورخه ۳/۱۰/۱۳۹۵در حال انجام بود که با مخالفت اهالی رو برو شد ولی با حضور دادستان محترم شهرستان وفرماندار محترم شهرستان ، مسئولین محترم نیروی انتظامی شهرستان و بخشدار محترم بخش حبیب آباد انجام گرفت که آقایان از نزدیک شدت انفجار و آثار تخریبی و رعب و وحشت اهالی را مشاهده نمودند و قول مساعد دادند تا نسبت به پیگیری موضوع عدم واگذاری مجوز جدید اکتشاف و یا بهره برداری در اطراف روستا اقدام و مساعدتهای لازم را مبذول فرمایند .لذا از حضرت عالی نیز عاجزانه تقاضامندیم از هر طریقی که صلاح می دانید نسبت به این موضوع رسیدگی نمایید.

با تقدیم احترام

شورای اسلامی روستای دنبی اهالی روستای دنبی برخوار

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی چشم برخوردار، تاریخ انتشار: 9 دی 1395، کدخبر: 118607، www.cheshmeborkhar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین