پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۶۴روستای دارای ظرفیت اشتغال در استان شناسایی شده که فعالیت اقتصادی در این روستاها از طریق بخش تعاون پیگیری می‌شود.

شعار سال: محمدتقی آبایی اظهار داشت: در اجرای طرح جدید تعاون روستا در کشور برای سال جاری یک هزار و ۹۴۷ روستا مشخص شده از این میان سهم استان مرکزی ۳۸ روستا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در طرح تعاون روستا، روستاها فعالیت اقتصادی خود را در قالب تعاونی ساماندهی و پیگیری می کنند.

آبایی بیان کرد: شرکت های تعاونی در روستاها، دارای ظرفیت ها و مزیت های ویژه اقتصادی هستند که کمک می کند بتوانند روند موفقی را در فعالیت خود دنبال کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در ارتباط با مشاغل خانگی وخرد تصریح کرد: امسال تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با عاملیت دو بانک در استان، با هدف حمایت از مشاغل کوچک و خرد به استان مرکزی ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی در دو مرحله تعریف شده که در مرحله نخست متقاضی باید به دستگاه مربوطه مراجعه کند و اهلیت وی به اثبات برسد تا در نهایت برای صدور مجوز مشاغل خانگی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شود.

آبایی تصریح کرد: پس از صدور مجوز برای این متقاضیان، در صورتی که درخواست تسهیلات داشته باشند، مجددا از طریق همان دستگاه اجرایی به اداره کار ارجاع شده و پس از بررسی درخواست آنها در کارگروه مربوطه، برای بهره مندی از تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تسهیلات برای مشاغل خانگی و به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود و به ازای هر نفر طبق دستورالعمل سال گذشته ۵۰ میلیون ریال و برای پشتیبانی تا ۱۵ نفر مبلغ ۷۵ میلیون ریال پرداخت خواهد شد .

وی بیان داشت: طبق پیش بینی، در سال جاری در قالب تسهیلات خود اشتغالی قریب به پنج هزار شغل در استان مرکزی ایجاد خواهد شد و تحقق ابلاغ این میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته روند روبه رشد را نشان می دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین امسال مبلغ ۲۰۱ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از محل اعتبارات بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ کشور به نهادهای حمایتی استان مرکزی ابلاغ شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 31 مرداد 96، کد مطلب: 4066000:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین